Прокуратура в Турция иска доживотни присъди на трима журналисти, обвинени за съпричастност с провалилия се опит за преврат през 2016 г., съобщиха световните медии. Според „Репортери без граници“ Турция се намира на 155 място по свобода на медиите, дори е под Беларус и Демократична република Конго.

Процесът срещу известната коментаторка Назли Иличак и братята Ахмет и Мехмет Алтан  започна през юни в Истанбулския криминален съд.

Те са обвинени във връзки с живеещия в САЩ мюсюлмански духовник Фетхуллах Гюлен, обявен от Ердоган за организатор на неуспешния опит за преврат. И тримата отхвърлят обвиненията.

НАЗЛИ ИЛИЧАК (73) е една от първите журналистки, арестувани през юли. 2016 г. За кратко е била депутат от 1999 г. Работила е за няколко ежедневника, включително "Хюриет".

АХМЕТ АЛТАН (67) е писател и журналист, който е писал за някои от водещите турски всекидневници, включително „Хюриет“ и “Милиет“, а също така е сред основателите на вече затворения от властите опозиционен в. „Тараф“.

МЕХМЕТ АЛТАН (64) е автор на книги за турски политици. 

Двамата братя бяха арестувани в началото на септември, въпреки че Ахмет Алтан беше пуснат за малко в средата на септември, преди отново да бъде задържат по бързата процедура.

По същото дело прокурорите искат доживотни присъди за Якуп Шимшек - бивш мениджър по маркетинга на в. „Заман“, Шукрю Йозсенгул - инструктор в полицейската академия и Февзи Язичи - дизайнер по оформлението на „Заман“. 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ОТКЪС

    Андрей Соколов - „За нашия дом"

    Книгата носи в себе си и предлага на вниманието на читателите важни факти, имена на хора, снабдена е със справочен апарат, който би бил полезен на всеки интересуващ се от историята на Шумен и България през отминалото 20-то столетие. 

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Щедрият талант на Сергей Безруков

    Бил член на путиновата партия „Единна Русия“, от която се самоотстранява след година, тъй като eдин артист цени повече своята творческа свобода.

„Цената, която плащаме за парите, често пъти е свободата.“

Робърт Луис Стивънсън, шотландски писател и композитор, роден на 13 ноември преди 168 години

Анкета

Липсва ли ви гражданската позиция на хората на изкуството?

Не, те са творци. - 7.1%
Да, те са истинският елит на обществото - 92.9%

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

Нова среща с хумора на братя Мормареви

„Еврейски вицове“ е една миниенциклопедия на еврейския дух, на усета на този народ да се шегува и иронизира дори в най-трагични мигове от съществуването му.

"Валутният риск в икономиката" (ревю)

Съществени моменти в монографията са анализираните валутен риск и валутна система в България от 1878 г. досега, както и практико–приложните измерения на валутния риск.

Късното признание на Орсън Уелс

„От другата страна на вятъра“ е не само присмех към лудостта на целулоидния свят, а  по-скоро равносметка на един изминат и пълен с провали и амбиции творчески път, в чието начало се откроява с елмазен блясък шедьовъра „Гражданинът Кейн“(1941), а в края е изкусителния експеримент „Ф като фалшификация“(1975).