Пловдивските общински съветници освободиха от управителния съвет на фондация "Пловдив 2019" издателя Манол Пейков (Жанет 45“). Решението е било взето на заседание днес, след като е било вкарано като извънредна точка в дневния ред по инициатива на Гошо Къчков от ГЕРБ, съобщи dariknews.com. Фондацията се занимаваше с осъществяването на инициативата "Европейска столица на културата".

Съветникът от БСП Ангел Иванов е изказал съмнения за конфликт на интереси около Пейков - че той като управител на "Жанет-45" е предложил да издаде резултатите от проекта "Махала" - антропологично изследване на ромския квартал „Столипиново“, което фондацията щяла да финансира с 30 хиляди лева. Председателят на Управителния съвет на "Пловдив 2019" Кирил Велчев отрекъл това, като казал, че стойността на проекта дори още не е известна. "Печатното издание на проекта "Махала" все още не е остойностено. Нали разбирате, че Манол Пейков като издател можеше да направи това и безвъзмездно", коментира пред медиите Велчев. Въпреки това решението е взето с 33 гласа "за". 

„Трагична грешка на върха на абсурда. Не става дума за конфликт на интереси, а точно обратното - съзвучие. То е като да наричаш нощта ден, черното бяло... Нямам коментар, смятам, че коментарът трябва да дойде от колегите, които познават работата ми", заявил за „Дневник“ Манол Пейков.

Това е поредна спънка в подготовката на града, който спечели титлата с комбинация от различни проекти и инициативи под мотото "Заедно". Докато "Пловдив 2019" все още чака от държавата основната част от финансирането, два от знаковите фестивали, които се преместиха в Пловдив заради кандидатурата - Sofia Design Week и Sofia Architecture Week, обявиха 2017 г. за нулева година. Менажирането на култивирани от граждани и творци места - като "Кино Космос" и центъра за съвременно изкуство "Баня Старинна", постепенно бива прехвърлено към администрацията и общински структури.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • БЕЛЕЗНИЦИ

    Седем години затвор за две страници текст

    В знак на солидарност с журналистката и редакторка в "Радио Свобода", обвинена в тероризъм, Светлана Прокопиева много руски медии днес препечатаха този текст.

     
  • НОВА КНИГА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Отказах се от опитите си да бъда перфектна. Има много по-важни неща.”

Ан Хатауей, американска актриса, родена на 12 ноември преди 37 години

Анкета

Одобрявате ли Нобеловите награди на Олга Токарчук и Петер Хандке?

Да - 61.5%
Не - 11.5%
На Токарчук – да, на Хандке – не. - 23.1%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Как Ндрангета източва еврофондовете

Дори в ЕС може да се каже, че вече въпросът не е „Дали организираната престъпност е във властта, а Колко власт тя притежава...” А какво да кажем за Западните Балкани? Ами за по-малко демократичните и дори несъвсем-демократични държави?

"АПАРТ" -  театрална култура и човещина

Драматургично текстовете са подбрани чудесно от Людмила Сланева. Подобни текстове са огромен риск, защото можеш лесно и неусетно да минеш в нещо като рецитал или емоционален шантаж, което веднага би се усетило от публиката. 

Завръщане към корените на сагата

Камерън създава завладяващ, емоционално наситен, стегнат , суперзрелищен спектакъл, с ясни послания – трябва да се борим за съдбата си и да надделеем над амбициите на машините.