Гражданите, които се опитаха да спасят от разрушаване т. нар. „Двойна къща“ в София, „ушиха“ Закона за културното наследство. Акцията е израз на гражданско неподчинение срещу бездействието на Столична община и Министерството на култура, които позволиха паметник на културата да бъде съборен, за да се направи на негово място подземен гараж. 

Организаторите, които не са свързани с политически партии и организации, ще продължат акциите докато не видят адекватно отношение и изпълнение на исканията им в петицията, публикувана преди няколко дни, на платформата peticiq.com. 

Актуализирана им петиция ще бъде внесена след 7 работни дни с шествие. При продължаващо бездействие от страна на чиновниците те ще започнат да завеждат дела.

Те са получили уверение, че емблематичната къща на арх. Фингов в София  ще бъде реставрирана в напълно автентичен вид. Обещанието, че легендарната сграда ще бъде запазена и възстановена, идва от представител на наследниците на имота. 

Двуетажната къща на ул. "Шипка" №38 е един от архитектурните шедьоври в София. Проектирана е от Георги Фингов, който пръв въвежда в България сецесиона. На фасадната й колона има изваяна женска глава. Предполага се, че скулпторът Андрей Николов е издялал от камък образа на вдовицата – мистериозен символ на свободните зидари. Самият Георги Фингов е членувал в масонска ложа. Той е роден в Калофер в семейството на възрожденеца Димитър Фингов, приятел и съмишленик на Ботев и Вазов. Учил е архитектура във Виена. Талантът му е оценен и на петата година  от следването си Фингов е назначен като асистент по архитектура на проф. Майредер. Умира на 10 януари 1944 г. по време на бомбардировките на София.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ОТКЪС

    Андрей Соколов - „За нашия дом"

    Книгата носи в себе си и предлага на вниманието на читателите важни факти, имена на хора, снабдена е със справочен апарат, който би бил полезен на всеки интересуващ се от историята на Шумен и България през отминалото 20-то столетие. 

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Щедрият талант на Сергей Безруков

    Бил член на путиновата партия „Единна Русия“, от която се самоотстранява след година, тъй като eдин артист цени повече своята творческа свобода.

„Четенето вероятно е алтернативен начин да намериш мястото си.”

Жозе Сарамагу, португалски писател, роден на 16 ноември преди 96 години

Анкета

Липсва ли ви гражданската позиция на хората на изкуството?

Не, те са творци. - 7.1%
Да, те са истинският елит на обществото - 92.9%

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

Нова среща с хумора на братя Мормареви

„Еврейски вицове“ е една миниенциклопедия на еврейския дух, на усета на този народ да се шегува и иронизира дори в най-трагични мигове от съществуването му.

"Валутният риск в икономиката" (ревю)

Съществени моменти в монографията са анализираните валутен риск и валутна система в България от 1878 г. досега, както и практико–приложните измерения на валутния риск.

Късното признание на Орсън Уелс

„От другата страна на вятъра“ е не само присмех към лудостта на целулоидния свят, а  по-скоро равносметка на един изминат и пълен с провали и амбиции творчески път, в чието начало се откроява с елмазен блясък шедьовъра „Гражданинът Кейн“(1941), а в края е изкусителния експеримент „Ф като фалшификация“(1975).