Представител на инвеститор се е срещнал с Петър Стоянович по времето, когато той бе министър на културата, и му е предложил 100 хил. лева, за да бъде съборена емблематичната за София "Двойна къща", съобщи Стоянович по Bulgaria ON AIR. Той не каза нищо по въпроса защо не е уведомил прокуратурата, че му се предлага подкуп.

"Това е проблем на манталитета и качеството на политическата класа. Няма достатъчно гражданска енергия и критики, за да може обществото да притисне политиците да си свършат работата", каза Стоянович.

Той смята, че има големи пропуски в действащия Закон за опазване и закрила на културното наследство и по думите му той е направен така, че може да удовлетвори всякакви бизнес интереси. Стоянович отправи призив към кмета на София Йорданка Фандъкова и главния архитект на столицата Здравко Здравков да предложат защитата на недвижимото културно наследство на страната ни да влезе като част от приоритетите на управленската програма.  

Зам.-кметът на София по култура и образование Тодор Чобанов обясни пред същата телевизия, че в случая има подмяна на обществения дневен ред. 

"През 2014 г. собственикът е изпълнил предписанията и е изготвил проект за съхраняване на културната ценност. Внезапно миналият ноември внася предложение с искане да се отнеме статутът на обекта, което му развързва ръцете. Ще направим всичко възможно този случай да не се повтаря", обясни Чобанов и подчерта, че институциите са помогнали за лошите намерения на собственика.

Той е категоричен, че експертите, които са "работили за ликвидирането" на "Двойната къща", трябва да бъдат освободени.

"Изпратихме сигнали до прокуратурата за други случаи, готвим и още сигнали", отбеляза Чобанов.

 

 

 

 

 

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ОТКЪС

    Андрей Соколов - „За нашия дом"

    Книгата носи в себе си и предлага на вниманието на читателите важни факти, имена на хора, снабдена е със справочен апарат, който би бил полезен на всеки интересуващ се от историята на Шумен и България през отминалото 20-то столетие. 

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Щедрият талант на Сергей Безруков

    Бил член на путиновата партия „Единна Русия“, от която се самоотстранява след година, тъй като eдин артист цени повече своята творческа свобода.

„Четенето вероятно е алтернативен начин да намериш мястото си.”

Жозе Сарамагу, португалски писател, роден на 16 ноември преди 96 години

Анкета

Липсва ли ви гражданската позиция на хората на изкуството?

Не, те са творци. - 7.1%
Да, те са истинският елит на обществото - 92.9%

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

Нова среща с хумора на братя Мормареви

„Еврейски вицове“ е една миниенциклопедия на еврейския дух, на усета на този народ да се шегува и иронизира дори в най-трагични мигове от съществуването му.

"Валутният риск в икономиката" (ревю)

Съществени моменти в монографията са анализираните валутен риск и валутна система в България от 1878 г. досега, както и практико–приложните измерения на валутния риск.

Късното признание на Орсън Уелс

„От другата страна на вятъра“ е не само присмех към лудостта на целулоидния свят, а  по-скоро равносметка на един изминат и пълен с провали и амбиции творчески път, в чието начало се откроява с елмазен блясък шедьовъра „Гражданинът Кейн“(1941), а в края е изкусителния експеримент „Ф като фалшификация“(1975).