Министърът на културата Вежди Рашидов трябва да отговори на депутатски въпрос защо от години не провежда конкурси за важните културни институции в страната, съобщи „Дневник“. В четвъртък стана известно, че депутати от Реформаторския блок са му изпратили парламентарен въпрос за Националното музикално училище "Любомир Пипков", Националния исторически музей, Националния филмов център, Софийската филхармония и др. 

„Музикалното училище се управлява без конкурс от 20 години, а Божидар Димитров вече 10 години е директор на Националния исторически музей (НИМ), въпреки че изискването е нов конкурс за поста да се провежда на всеки пет. Защо министерството нарушава закона и какво става с многото назначения "до провеждане на конкурс", питат депутатите и обвиняват министъра в кадруване за над 100 длъжности.

"Създава се впечатление, че и в двата си мандата като министър Рашидов не изпълнява стриктно закона в частта му за конкурсен избор на ръководни длъжности. Това е лоша тенденция, която води до неравнопоставеност между хора, които са изпълнили процедурата и други, които с години заемат директорски позиции", пише депутатът Мартин Димитров.

В музикалното училище е имало само един конкурс - през 2007 г. Директорът на НИМ, освен че е с изтекъл мандат, е в пенсионна възраст, а поведението му накара над 2300 души да искат оставката му.

Депутатите искат информация и за директорите „изпълняващи длъжност до провеждане на конкурс“, които са назначени пряко и нямат мандат. В наредбите на министерството няма срок за организирането на конкурс. Така за Националния институт за недвижимо културно наследство няма конкурс близо 5 години, въпреки че последната временна директорка арх. Даниела Джуркова бе обвинявана в корупция и от служителите си, и от депутати, дават пример реформаторите.

За филмовия център и  Софийската филхармония се проведоха конкурси, но никой не събра необходимия брой точки и завършиха със служебно назначен директор. Изслушванията, документите, решенията и дори членовете на конкурсните комисии министерството пази в тайна.

"Логично много хора си задават въпроса дали не е налице някаква субективна избираемост за това къде да се провежда конкурс и къде – не. Особено когато за важни институции като НИМ и НИНКН и музикалното училище "Любомир Пипков" конкурс не е провеждан с години", пише народният представител Петър Славов. 

Пред Nbox директорът на Националния исторически музей Божидар Димитров призна, че последният конкурс, в който е участвал, е бил преди десетина години, а срокът на назначението му е изтекъл.

"Изтекъл е срокът, но министърът на културата може да го продължи, ако е доволен от работата на директора, до нов конкурс. Доколкото знам, Вежди Рашидов смята да прави конкурс скоро. Бих искал да знам кой от тези въпросни депутати е недоволен от работата ми по издирване, събиране, консервация и реставрация, изучаване и експониране на културно-историческото наследство. Да ми посочат един мой пропуск, едно недоволство от работата ми", каза Димитров.

На въпрос ще участва ли в конкурса, когато Рашидов го обяви, директорът на НИМ е категоричен:

"Да, разбира се, ще кандидатствам и очаквам да го спечеля, както винаги досега съм го печелил".

.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

  • ПОРТРЕТ

    Почит за Стефан Данаилов 

    Гледайки днес превъплъщенията му сме наясно, че дори и най-баналните, най-екзалтираните и конюнктурните са ценни именно като част от неговата биография.

„Животът е толкова прелестно заклинание, че всеки търси начин да го развали.“

Емили Дикинсън, американска поетеса, родена на 10 декември преди 187 години

Анкета

Харесвате ли книгите на Дан Браун и филмите по тях?

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

"Виктория и Абдул" на Стивън Фриърс (ревю)

Джуди Денч изнася филма на раменете си. Всеки неин едър план е уникален - тази актриса владее всяко мускулче на лицето си, тя може да играе дори само с очи, само с бръчките си дори.

"От Калифорния до Стълпище – историята на един емигрант" от Любен Рабчев (ревю)

На места нешлифована, историята печели с ясните си послания и с неуморимото желание на автора да предизвика апатичните българи, оставили се да ги носи течението.

"Идеал" или "Турбо"

"Дъвка за балончета" пита какво се е случило с децата на 80-те и техните мечти.

Страстта като невъзможност за щастие

50 години от екранизирането на  "Анна Каренина" от Александър Захри. Изпълнението на Татяна Самойлова се нарежда сред световните образци на тази роля за всички времена.

Рафаел – необходимата невинна жертва

„Рафаел“ е важна и значима книга в творческата биография на Леа Коен.