Министърът на културата Вежди Рашидов трябва да отговори на депутатски въпрос защо от години не провежда конкурси за важните културни институции в страната, съобщи „Дневник“. В четвъртък стана известно, че депутати от Реформаторския блок са му изпратили парламентарен въпрос за Националното музикално училище "Любомир Пипков", Националния исторически музей, Националния филмов център, Софийската филхармония и др. 

„Музикалното училище се управлява без конкурс от 20 години, а Божидар Димитров вече 10 години е директор на Националния исторически музей (НИМ), въпреки че изискването е нов конкурс за поста да се провежда на всеки пет. Защо министерството нарушава закона и какво става с многото назначения "до провеждане на конкурс", питат депутатите и обвиняват министъра в кадруване за над 100 длъжности.

"Създава се впечатление, че и в двата си мандата като министър Рашидов не изпълнява стриктно закона в частта му за конкурсен избор на ръководни длъжности. Това е лоша тенденция, която води до неравнопоставеност между хора, които са изпълнили процедурата и други, които с години заемат директорски позиции", пише депутатът Мартин Димитров.

В музикалното училище е имало само един конкурс - през 2007 г. Директорът на НИМ, освен че е с изтекъл мандат, е в пенсионна възраст, а поведението му накара над 2300 души да искат оставката му.

Депутатите искат информация и за директорите „изпълняващи длъжност до провеждане на конкурс“, които са назначени пряко и нямат мандат. В наредбите на министерството няма срок за организирането на конкурс. Така за Националния институт за недвижимо културно наследство няма конкурс близо 5 години, въпреки че последната временна директорка арх. Даниела Джуркова бе обвинявана в корупция и от служителите си, и от депутати, дават пример реформаторите.

За филмовия център и  Софийската филхармония се проведоха конкурси, но никой не събра необходимия брой точки и завършиха със служебно назначен директор. Изслушванията, документите, решенията и дори членовете на конкурсните комисии министерството пази в тайна.

"Логично много хора си задават въпроса дали не е налице някаква субективна избираемост за това къде да се провежда конкурс и къде – не. Особено когато за важни институции като НИМ и НИНКН и музикалното училище "Любомир Пипков" конкурс не е провеждан с години", пише народният представител Петър Славов. 

Пред Nbox директорът на Националния исторически музей Божидар Димитров призна, че последният конкурс, в който е участвал, е бил преди десетина години, а срокът на назначението му е изтекъл.

"Изтекъл е срокът, но министърът на културата може да го продължи, ако е доволен от работата на директора, до нов конкурс. Доколкото знам, Вежди Рашидов смята да прави конкурс скоро. Бих искал да знам кой от тези въпросни депутати е недоволен от работата ми по издирване, събиране, консервация и реставрация, изучаване и експониране на културно-историческото наследство. Да ми посочат един мой пропуск, едно недоволство от работата ми", каза Димитров.

На въпрос ще участва ли в конкурса, когато Рашидов го обяви, директорът на НИМ е категоричен:

"Да, разбира се, ще кандидатствам и очаквам да го спечеля, както винаги досега съм го печелил".

.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • А СЕГА...

    Компютри и цървули

    Недоволният от нещо човек вече не е гражданин на Република България, а само протестър.

    Дръзналите да напишат или рекат по радио или телевизия нещо напреки, са грантаджии, соросоиди (нали помните деветдесетте), джендъри и национални предатели, платени от американския империализъм. Да ви звучи познато?

  • ПОРТРЕТ

    Невероятната Мария Калас

    През 2018 г. се навършват 95 години от рождението на певицата.

     
  • КРИЛЦЕ ИЛИ КЪЛКА

    Да си спомним за Луи дьо Фюнес

    Комедиите му бяха любими у нас, нещо повече -  редовно се внасяха и се показваха до скъсване в киносалоните, за да знае всяко българско дете кой играе инспекторите Жув и Крюшо.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • РЕКОНТРА

    Възхвала на глупостта – българската

    Дано някой ден поне малко да поумнеем. Да видим, че царят е наистина гол и най- сетне да кажем едно твърдо и окончателно: „Не!” на Глупостта и да решим сами успешно съдбата си. Защото вече почти стигнахме дъното...

     
  • ОТКЪС

    Светлана Алексиевич - "Чернобилска молитва"

    Книгата описва личната трагедия на хората след Чернобилската трагедия и показва как тя е повлияла на техния живот.

     

„Почувствах колко простичко и достъпно нещо е щастието: чаша вино, печен кестен, звуците на морето. Нищо повече.“

Никос Казандзакис, гръцки писател и философ, роден на 18 февруари преди 135 години

Анкета

Харесвате ли клипа за европредседателството?

Да - 45.5%
Не - 31.8%
Не ме интересува - 22.7%

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

"Виктория и Абдул" на Стивън Фриърс (ревю)

Джуди Денч изнася филма на раменете си. Всеки неин едър план е уникален - тази актриса владее всяко мускулче на лицето си, тя може да играе дори само с очи, само с бръчките си дори.

"От Калифорния до Стълпище – историята на един емигрант" от Любен Рабчев (ревю)

На места нешлифована, историята печели с ясните си послания и с неуморимото желание на автора да предизвика апатичните българи, оставили се да ги носи течението.

Жлъчна сатира срещу тоталитаризма

„Смъртта на Сталин“ продължава традициите на „Монти Пайтън“, предлагайки ни един присмехулен и хулигански поглед към най-близкото обкръжение на вожда в момент на върховно напрежение и прелом.

Да бъдеш безкомпромисен и решителен и в най-мрачния час

Отличен сценарий на Антъни Маккартни и брилянтна игра на Гари Олдман.

Летят последните таксита

 

"Посоки" на Стефан Командарев не е нова за българското кино посока, но е ясно и убедително очертана.