МИХАЛ МИШКОЕД, в. „Стършел“

Стотици ВИП-персони от каймака на обществото се събраха в градинката пред черквата, за да изпратят в последния му път един от тях – виден представител на елита. Скъпият покойник се представи пред гостите в махагонов ковчег. При надигането на капака ясно се очерта фината кройка на костюма, тъмен, с дискретно райе, излязъл изпод шева на „Ерменджилдо Дзеня”. Сакото бе комбинирано сполучливо със светла риза на „Ив Сен Лоран” и стилна вратовръзка на „Версаче”. 

За погребението близките бяха отпечатали елегантни покани, на черен фон със златни букви бяха указани часът и датата на събитието, както и дрес-кодът – облекло официално. В забележка под линия бе добавена молба към гостите да не носят цветя и венци, за предпочитане са парите в брой. 

Елегантната дъщеря на покойника пое ролята на аниматор на събитието. Специално за церемонията тя бе в стилна тъмна рокля, малко над коляното, дело на дизайнера „Роберто Кавали”, с изрязано деколте, под което дискретно се къдреше дантелата на сутиен „Триумф”. След като даде многобройни интервюта за национални телевизии и радиостанции, младата дама отдели специално внимание на гостите. Щом приемеше съболезнованията, тя си правеше селфи с всеки – селфитата тутакси се качваха във Фейсбук и събираха лайкове. 

След индивидуалните снимки ВИП-персоните се строиха пред черквата за общ кадър. Под режисурата на опечалената дъщеря бяха направени няколко дубъла - събралото се множество изигра последователно състояния на дълбока скръб, на лека печал и на дискретно веселие. Бъдещата режисьорка в последствие ще монтира най-добрите кадри от погребението в дебютния си филм за своя баща. 

За да запечата събитието от птичи поглед, над градинката се изви дрон. Дублира го и хеликоптер – кадрите отвисоко са включени в предварителния сценарий. Те ще отразяват гледната точка на покойника, чиято душа, преди да отлети, наблюдава отгоре кои са присъстващите на собственото й погребение. 

В края на церемонията над градинката бяха пуснати и ято бели гълъби. Стресирани от ръкопляскания, някои от птиците оставиха следи по реверите на скъпите костюми и по дантелите на елегантните рокли. Но организаторите на церемонията увериха гостите, че това е на късмет. 

Неуловен от микрофоните остана случаен разговор – лелка, пресичаща градинката, попита случаен минувач: 

- Кого загуби елитът? 

- Чувството си мярка, госпожо! – отвърна минувачът. 

 

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПОРТРЕТ

    Памет за Балабанов

    Той бе умен, талантлив и вещ в професията си сценарист и режисьор, под чието ръководство направиха върхови превъплъщения плеяда актьори като Сергей Бодров младши, Сергей Маковецки, Дмитрий Дюжев, Александър Яценко, Никита Михалков, Ингеборг Дапкунайте, Михаил Скрябин, Алексей Серебряков, Алексей Чадов, Леонид Бичевин, Виктор Сухоруков.

     
  • ОТКЪС

    Светлана Алексиевич - "Чернобилска молитва"

    Книгата описва личната трагедия на хората след Чернобилската трагедия и показва как тя е повлияла на техния живот.

     

„Аз съм повлиял толкова зле на американската литература, повече отколкото всеки друг, за когото се сещам.”

Дашиъл Хамет, американски писател, роден на 27 май преди 124 години

Анкета

Тревожи ли Ви, че в България медиите са под натиск?

Да - 97.1%
Не - 0%
Не смятам, че са под натиск - 2.9%

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

"Виктория и Абдул" на Стивън Фриърс (ревю)

Джуди Денч изнася филма на раменете си. Всеки неин едър план е уникален - тази актриса владее всяко мускулче на лицето си, тя може да играе дори само с очи, само с бръчките си дори.

Непретенциозна комедия за лятна разтуха

„Революция X“ ще си намери своята публика, особена в настъпващите горещи дни и ще се хареса от зрители с по-непретенциозен вкус, търсещи в киното основно леката забава.

Архитектура за хора от третата възраст

Книгата „Архитектура за хора от третата възраст“ променя представата за това какво означава „старчески дом“ и показва чрез различни примери как тези социални домове могат да бъдат авангард на архитектурата като цяло, което е и пример как не трябва да се робува на закостенелия образ. 

Духовен зомби апокалипсис

 

 

"Нелюбов" на Андрей Звягинцев регистрира разпада на едно семейство и едно общество