„Денят започва с култура” е единственото всекидневно предаване в национален ефир, което води последователна политика в разработването на значими теми и поставяне на проблеми в областта на изкуството и културата. Дебатът за Закона за културното наследство беше проведен в ефира на предаването многократно с представяне на всички гледни точки – на вносителите на Закона за културното наследство, на представители на Института за опазване на културното наследство, Столична община, Форум „Културно наследство”, Комисията по културата и медиите в Народното събрание, експерти и общественици.

Професионалната ангажираност, с която екипът разработи темата, предизвика широк отзвук и показа, че е значима за всеки от нас. Отчитаме, че в дискусията от 30-ти юни, която предизвика правото на отговор на министъра на културата, беше нарушен журналистическия стандарт за плурализъм, като личните нападки и квалификации, изказани от събеседник в студиото към страна, която отсъства, бяха оставени без професионална реакция от водещите. Този прецедент обаче не може да бъде основание журналистите да бъдат третирани като зависими държавни служители. Държавната субсидия, която получава Българската национална телевизия, е, за да изпълнява своите ангажименти като независима обществена медия.

С работата си журналистите от медията са доказали, че се ползват с най-високото институционално доверие в страната. БНТ защитава принципи, които не допускат използването на ефира на обществената медия за разрешаване на лични конфликти. Затова смятаме, че спазването на институционална коректност е в основата на плуралистичното общество, за което и ние трябва да носим своята отговорност.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Талант, който не се мени, не се движи и обновява, тлее и загива.“

Леон Даниел, български театрален режисьор, роден на 17 февруари преди 93 години

Анкета

Гледате ли българско кино?

Да, с удоволствие - 32.3%
Да, с познавателна цел - 19.4%
Не, слабо е - 45.2%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Посмъртна изповед" е антибиотик срещу носталгията по тоталитарното общество

Преживяното от Денчо Знеполски е разказано така, както нормалният човек просто не може да си го представи и в най-развинтеното свое въображение.

Наръчник на оптимиста или защо „Паразит“ взе главните „Оскар”-и

Лентата взе наградата за най-добър международен филм не само защото е вещо направена и впечатляваща за гледане, но и тъй като основният й конкурент се казваше „Болка и величие“.

За романа „18 % сиво“ и неговата екранна интерпретация

Филмът “ разчита основно на славата на книгата и харизмата на Руши Виденлиев.