SKIF

Баш на центъра на София - на жълтите павета, между президентството и Министерския съвет, срещу 15 000 000 лв. управляващите за пореден път доказаха своята несъстоятелност. След като само две седмици след тържественото откриване на новия античен комплекс Сердика от Борисов и неговите лакеи (министърчета, министърки, кметици и подобни), т.нар. реставрация беше наводнена. Днес (13  май, петък) дори обслужващите медии на премиера и сие съобщиха, че един от стъклените куполи се е пропукал и се очаква да рухне. Но въпреки резила от Министерството на културата гордо им заявяват, че обектът е в гаранция.

Ако имаше някаква умствена елементарност у „мислителите” на античния комплекс, никога нямаше да бъдат безвъзвратно унищожени няколко безценни археологически пласта. Но, уви! Няма, няма и в склада на министерския, общинския и на други съвети, в парламента, да не говорим, няма мислещи хора. Няма нормални образовани, интелигентни  и отговорни. Всъщност има, но те никога няма да бъдат допуснати до ключови места в държавата. Нормалният човек има някаква съвест, чувство за отговорност и достойнство.

А това днес в България е наказуемо, недопустимо петно в неговото СV. Необходими са лекета, на които петната не им личат. При това трябва да бъдат алчни и безгръбначни. Защото зад всички „възторжени” идеи, отразени с телешки възторг в „правилните” медии, стои ненаситна лакомия за пари. Схемата е ясна – поръчителят взема 40% от общата стойност, изпълнителят също заделя 40%  за себе си и с останалите 20% кипи бригадирски труд. Затова големите строителни обекти на строителя на нова България ББ текат и пропадат. Всъщност време е букмейкърите по света за започнат да приемат залози за това след колко време ще падне мазилката, ще протече покривът, ще се отвори дупка на невижданите строежи на новия Кормчия на българската демокрация.   

В същото време знаковият за Българското възраждане мост на майстор уста Колю Фичето край Бяла се руши заради липса на пари. Пак заради липса на пари възстановката на дървения мост в Ловеч ще бъде унищожена, за да се направи поредният мол, само че хоризонтален. Пари няма и за музиканти, артисти, талантливите деца на България и няколко милиона, живеещи с телевизионните си плазми на главата. Да живее културата?

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ОТКЪС

    Умберто Еко - "Средновековното мислене"

    Това са студии, които покриват период от шейсет години. Техният оригинален дух е напълно съхранен, въпреки че авторът ги е шлифовал както библиографски, така и редакционно, за да се избегнат, макар и не изцяло, някои повторения и връщания към загатнатите теми.

     
  • ОТКЪС

    Светлана Алексиевич - "Чернобилска молитва"

    Книгата описва личната трагедия на хората след Чернобилската трагедия и показва как тя е повлияла на техния живот.

     

„Няма начин да пишеш добре и в същото време да пишеш лесно.”

Антъни Тролъп, английски писател, роден на 24 април преди 203 години

Анкета

Трябва ли да се забрани лотарията по телевизията?

Да, защото е хазарт - 95.8%
Не, какво толкова? - 4.2%

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

"Виктория и Абдул" на Стивън Фриърс (ревю)

Джуди Денч изнася филма на раменете си. Всеки неин едър план е уникален - тази актриса владее всяко мускулче на лицето си, тя може да играе дори само с очи, само с бръчките си дори.

Капанът на политическата коректност

"Квадратът" е сатира за социалното лицемерие, липсата на емпатия и маймуната в човека

Лазар Николов. Страници от архива

Проф. Куюмджиев е съставил грижливо и с пиетет към автора тази интересна книга – документ за едно време, противоречиво, несвободно, но и определено творческо.

Любов на кръстовището на историята

Силвия Томова е написала своя роман „Грохот“ страстно и с вдъхновение.