ТАТЯНА КРИСТИ, американски журналист

Г-н премиер, нека да си поговорим по повод Вашето държане с медиите. Тъй като аз не съм представител на нито една медия в България и съм американски журналист (учил журналистика в САЩ, работил за американски медии и бил собственик на такава в САЩ) няма как да ме обвините, че някой ми дава „опорни точки“ в България.

Нека да Ви кажа едно нещо, за да Ви предпазя от бъдещи грешки, докато все още сте някакъв фактор в българската политика: Медиите в демократичните общества са отделна власт – те не служат на никого, а когато прокарват някакви конкретни идеи – леви, десни, либерални, консервативни, религиозни, и т.н. – те официално го обявяват в „предмета си на дейност“ така че всички да знаят кой стои зад тях, кой е собственикът и откъде идва финансирането им. Това официално се афишира пред публиката.

Може би никой от Вашите пиари или съветници не ви е казал, че държането ви с журналистите е отвратително, но приемете от мен един безплатен съвет – НИКОЙ политик в западна демократична държава не би си позволил да се държи с журналисти както вие си позволявате! А ако би посмял, би бил принуден веднага да си подаде оставката.

Медиите не са там, за да Ви е комфортно! (освен, разбира се, придворните, които ползвате за лични гримьори). Но нека да не говорим за тях. Говорим за малкото качествени журналисти в България, които въпреки всички пречки, се опитват да държат сметка на политици и на Вас включително. Това им е работа! Те не са Ви клакьори, те не са там, за да ви е приятно. Напротив! Те са там, за да Ви изпотяват и за да ви държат сметка. Те са посредникът между гражданите и Вас – политическата класа—която години наред показва много слаби резултати по държавност, върховенство на закона и защита на изконните демократични ценности.

Вашата роля не е да нравоучителствате какви въпроси да Ви се задават, Вашата роля не е да им се карате. Вие имате само два избора – първи - да им отговорите и втори - да не им отговорите на въпросите – с всички произтичащи от това последствия. Не е Ваша работа да им се бъркате в работата! Нито е Ваша работа да им казвате какво трябва да Ви питат.

С широко отворени очи и зяпнала уста Ви слушах речитатива в село Ябланово към журналиста задал въпрос за Изборния кодекс и искам да Ви уверя, че възрастта на кметовете в региона или асфалтираните пътища до село Ябланово нямат абсолютно НИКАКВО значение за бъдещето на нацията на фона на недемократичните закони, които се приемат в парламента, зад които заставате и Вие и Вашата партия.

Изборният закон в България е най-горещата новина в страната в момента. Той е и във фокуса на международната преса. От това как е направен, зависи дали в България ще има честни избори и дали на всички граждани ще им бъдат гарантирани конституционните им права. Въпросът на журналиста към Вас беше повече от резонен. А държането Ви с пресата беше скандално, достойно само за политици от едни Задунайски губерни (и тук не говоря за Румъния).

Дали Ви харесват медиите или не, Вие сте длъжен да се съобразявате с тях, защото Вие, както и всички останали политици в България, сте просто един временен наемен работник. Нито повече нито по-малко. Избийте си от главата всякакви мании за величие, за недосегаемост, за привилигированост или специалност. Вие сте временен служител на народа. И може да бъдете сигурен, че ако продължавате с арогантното си поведение спрямо журналистите, ще дойде момент, в който те ще почнат да напускат демонстративно пресконференции и интервюта с Вас и това моментално ще лъсне в световните медии и после ще се чудите какви опорни точки да измисляте пред евро-атлантическите си партньори.

И запомнете, светът не се върти около Вас, а се върти около суверена, чието продължително присъствие на жълтите павета през последните години съвсем не е случайно.

 

Източник: offnews.bg

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАРОДИЯ

    "Жив е все още"

    На една страна евро банкноти,

    на друга метнал пищов злодеят

    и там, на пода, дамски кюлоти

    издайно в мрака едва белеят.

  • КЛАСАЦИЯ

    10-те най-добри филма на XXI век, които вече са класика

    BBC Culture не приемат тезата за тоталната филмова суша и се допитват до 177 кинокритици от различни страни кои са 10-те заглавия, създадени от 2000 г. до днес, които ще останат в киноисторията.

     
  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Природата казва на жените: „Бъди красива, ако можеш, мъдра, ако искаш, но бъди уважавана – това е най-важното.“

Бомарше, френски драматург, роден на 24 януари преди 289 години

Анкета

"Туитър" наруши ли свободата на словото, като блокира Тръмп?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

„Бедуин“ -  местен герой обуздава нашата корупция и престъпност

 

Но защо и в „Бард“ редакторката си е гледала работата си през пръсти. 

"Звезден пратеник". Марин Георгиев за Николай Кънчев, за истината

 

Пътят и съдбата на Николай Кънчев са част от пътят и съдбата и на българската поезия от края на 50-те години до 2007, когато той напусна този грешен свят.

„Скъпи другари!“ е един от най-силните и стойностни филми на Кончаловски

 

 

Режисьорът представя максимално обективно и точно трагичните събития от лятото на 1962 г. в Новочеркаск - разстрела на протестиращи работници.