В петък вечерта повечето български телевизии не съобщиха за атентатите в Париж, защото емисиите им бяха предварително записани. По повод на това Съветът за електронни медии (СЕМ) излезе със следната позиция:

"След проведен от СЕМ мониторинг на медийното съдържание във връзка с атентатите в Париж, надзорниците припомнят още веднъж позицията си за спешна необходимост от дежурни журналистически екипи, които да реагират своевременно и адекватно на екстремни ситуации. Това най-вече се очаква от обществените оператори.

В нашето съвремие трескавият бизнес с информацията създава основа за несъответствия, които понякога са неизбежни.

Като потребител на медийни услуги, слушателят и зрителят имат право да бъдат информирани и за допуснати волни или неволни пропуски.

Въз основа на наблюдението, извършено от експертите на СЕМ, се създаде съмнение, че някои доставчици разпространяват предварително записани новинарски емисии. Такива прецеденти, ако действително съществуват, могат чувствително да разклатят доверието на аудиторията. Такъв риск съществува и когато се излъчват повторения, без публиката да е уведомена за това, включително в случаите, когато предварително записани материали се представят за ефир на живо.

Членовете на СЕМ призовават настойчиво доставчиците на медийни услуги да обърнат внимание на обвързаните с информационния продукт екипи върху етичните и професионални стандарти на журналистическата професия. Самоцелното подсилване на предполагаема автентичност в публицистиката, а както и използването на трикове от прекомерна амбициозност, поставят достоверността на медиите в опасност. Само професионалното поведение на медиите пред аудиторията ще получи нейното доверие".

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

  • ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ

    Елин Пелин - "Напаст Божия"

    Бог не е милостив - не молете му се! Нека като жабите, кога им пресъхне блатото - да прокълнем и да умрем!

„Изкушението е парфюм, който вдишваш, докато не пожелаеш да притежаваш целия флакон.“

Жан-Пол Белмондо, френски актьор, роден на 9 април преди 87 години

Анкета

В пандемията купувате ли книги онлайн?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

За честта на фамилията Полански

Филмът на Роман Полански „Офицер и шпионин“  разказва елегантно и проникновено за най-голямата социална и политическа криза, завладяла Франция в края на 19 век.

Да останеш човек извън играта

Филмът „Извън играта“ е не е сълзлива история за опитите на един съкрушен човек да се пребори с алкохолната си зависимост и разпада на брака и семейството си.  Не е и приказка за трудния път към успеха със стоп кадър от извоювания заслужен  триумф.

„Живот на една гара“ –  анатомия на самотата и страха

Романът следва  модела на знаменити световни романи, решени като философски есета - притчи: „Процесът“ на Франц Кафка, „Чумата“ от Албер Камю, „Погнусата“ от Жан-Пол Сартр, пиесата „Носорозите“ на Йожен Йонеско.