Министърът на културата Вежди Рашидов разпореди днес временно спиране на работата по консервацията  и  реставрацията на  открития музей на столичното Ларго и събира работна група от експерти, които да направят анализ на изпълнението на реставрационните работи на проект „Античен културно-комуникационен комплекс Сердика”. Рашидов предприе това действие след сигнал на граждани, които смятат, че реставрацията не отговаря на оригиналния облик на находките, съобщи пресцентърът му.

Скандалът е голям, тъй като оригиналните римски основи бяха покрити с теракотени плочки и декоративни камъни и не остана нищо от гледката на древната римска улица. За унищожаването й се харчат 12 млн. лв. 

"Докъдето зависеше от мен, сме се стремили да е колкото се може по-семпла намесата. Действително и според мен нещата би трябвало да са в по-сепъл вид. Коментирали сме го с проектантите. Те също се съобразиха с много от моите виждания, но за други си държат на тяхното. И на мен не ми е най-комфортното това решение, но приемам", каза за "Дневник" археологът др. Марио Иванов, ръководил  реставрационно-консервационните работи около "Антична Сердика.

Пред bTV архитект Юлий Фърков пък заяви, че било въпрос на гледна точка и се оправда, че се включил в проекта след неговото начало. По думите му той минал през „иглените уши” на Националния институт за паметниците на културата, министерството и общината. 

Зам.-кметът Чобанов също се оправда, че в общината не си го представяли точно така. 

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ОТКЪС

    Андрей Соколов - „За нашия дом"

    Книгата носи в себе си и предлага на вниманието на читателите важни факти, имена на хора, снабдена е със справочен апарат, който би бил полезен на всеки интересуващ се от историята на Шумен и България през отминалото 20-то столетие. 

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Памет за Алексей Баталов

    Макар и да изглежда, че е бил галеник на съдбата, битието на актьора не е постлано само с лалета и рози.

„Когато красива жена се появи на вратата, здравият разум излиза през прозореца.“

Маргарет Атууд, канадска писателка, родена на 18 ноември преди 79 години

Анкета

Липсва ли ви гражданската позиция на хората на изкуството?

Не, те са творци. - 7.1%
Да, те са истинският елит на обществото - 92.9%

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

Нова среща с хумора на братя Мормареви

„Еврейски вицове“ е една миниенциклопедия на еврейския дух, на усета на този народ да се шегува и иронизира дори в най-трагични мигове от съществуването му.

"Валутният риск в икономиката" (ревю)

Съществени моменти в монографията са анализираните валутен риск и валутна система в България от 1878 г. досега, както и практико–приложните измерения на валутния риск.

Късното признание на Орсън Уелс

„От другата страна на вятъра“ е не само присмех към лудостта на целулоидния свят, а  по-скоро равносметка на един изминат и пълен с провали и амбиции творчески път, в чието начало се откроява с елмазен блясък шедьовъра „Гражданинът Кейн“(1941), а в края е изкусителния експеримент „Ф като фалшификация“(1975).