„Киното трябва да те кара да забравяш, че си в салон.“

„В Париж не пропускат да ти напомнят, че си чужденец. Ако паркираш неправилно, проблемът не е в паркирането, а в акцента ти.“

„Най-голямото ми задоволство е, че каквото и да съм направил през живота си, не ревнувам и не завиждам на никого.“

„Нормалната любов не е интересна. Уверявам ви, че наистина е скучна.“

„Никога не съм правил филм, който напълно да ме задоволи.“

„Моите филми изразяват моментни желания. Аз следвам инстинктите си, но по дисциплиниран начин.“

„Нещата трябва да се представят такива, каквито са. Ако показваш насилието нереалистично, това е грешно и обидно.“

„Нямам репутация, която да защитавам.“

„По-лесно е и да режисираш, и да играеш. Налага ти се да спориш с един човек по-малко.“

„Всеки провал ме правеше малко по-уверен, защото исках по-силно да успея, за да си отмъстя, да покажа, че мога.“

„Винаги, когато съм щастлив, ме мъчи някакво ужасно чувство.“

„Човешкият живот е една поредица, безкрайна поредица от моменти.“

 

РОМАН ПОЛАНСКИ - полски режисьор, роден на 18 август 1933 г. Прави филми още от средата на ХХ век. Сред известните му филмите са „Бебето на Розмари“, „Китайски квартал“, „Пианистът“, „Задънена улица“, „Венера в кожи“, „Оливър Туист“, „Горчива луна“ и др. Носител е на „Оскар“ и много други награди. Черно петно върху него остават обвиненията в изнасилване на Саманта Геймър през 1977 г., когато тя е на 13 години. Полански избягва посещения в страни, които могат да го екстрадират  и най-вече пътува и работи във Франция, Германия, Чехия и Полша. 

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

  • ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ

    Елин Пелин - "Напаст Божия"

    Бог не е милостив - не молете му се! Нека като жабите, кога им пресъхне блатото - да прокълнем и да умрем!

„Всеки път, когато една жена се изправи и се застъпи за себе си, без да го знае, тя се застъпва за всички жени."

Мая Анджелоу, американска писателка и драматург, родена на 4 април преди 92 години

Анкета

В пандемията купувате ли книги онлайн?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Да останеш човек извън играта

Филмът „Извън играта“ е не е сълзлива история за опитите на един съкрушен човек да се пребори с алкохолната си зависимост и разпада на брака и семейството си.  Не е и приказка за трудния път към успеха със стоп кадър от извоювания заслужен  триумф.

„Живот на една гара“ –  анатомия на самотата и страха

Романът следва  модела на знаменити световни романи, решени като философски есета - притчи: „Процесът“ на Франц Кафка, „Чумата“ от Албер Камю, „Погнусата“ от Жан-Пол Сартр, пиесата „Носорозите“ на Йожен Йонеско.

„Останалото е пепел“ - драматична история с универсално звучене

 

Филм с такъв скромен бюджет – 300 000 лева,  все пак звучи автентично като визия.