„Не мисля, че критиците разбираха какво правехме.“

„Бих се сравнил с кораб, който се промъква през бури, като прави кратки спирания в пристанищата. Един ден казах на един от моите приятели: „Търся един ангел със счупено крило, който не може да отлети оттук.“

„Аз съм луд - не само се интересувам, но съм луд по народната музика, уличната музика, интересуват ме паралелите между музиката, която се свири в селата по улиците и така наречената класическа и интелектуална музика. Интересувам се от това как същите идеи пътуват по земното кълбо. Цялото това етническо и музикално взаимодействие ме завладява. Чували ли сте някога транс музиката? Това е нещото.“ 

„ Бяхте началото на прогресивния рок ...

- Свирихме това, което искахме. Невъзможно е да измисли нещо изкуствено. Необходимо е да се изкара като от дете или като от цвете. Какво означава студено мислене, когато имаш жив инструмент в ръцете си и той диша, плаче, иска да каже нещо на целия свят? Затова не сме никакво начало. Тогава журналистите и критиците наричаха нещата с някои имена и ние просто искахме да направим нещо, от което на всеки да му се завие главата. И понякога беше възможно ...“

„Нашата музика е народната музика на технологичната ера.“

„Лед Цепелин“ беше група, която можеше при всяко ново изпълнение  да представи по друг начин едно и също нещо.“

„Не е необходимо да вярвате в себе си, най-важното е да вярвате в това, което правите. Тогава и други ще повярват.“

„Защо нашите песни звучат толкова силно? Защото създадох истинска армия! Армията на китарите!“

„Винаги съм вярвал в музиката, която правихме. Ето защо тя наистина беше безкомпромисна.“

ДЖИМИ ПЕЙДЖ -  английски музикант, основател на рок групата „Лед Цепелин“, роден на 9 януари 1944 г. Определян е от мнозина фенове и критици като един от най-добрите и влиятелни китаристи в историята на рока. Пейдж е и първият китарист, заедно с Джеф Бек, който налага и популяризира използването на дисторшън ефекти към електрическата китара, което се превръща в основен белег на рока.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПРОПАСТ

    България и интелектуалците й - заседнали между XIX и XX век

    Тв предаване, посветено на писмото на 30 европейски интелектуалци, показа къде сме - все още в задния двор на ЕС.

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Днешните хора са забравили, че са част от природата, и я унищожават, а от нея зависи животът ни.”

Акира Куросава, японски режисьор, роден на 23 март преди 109 години

Анкета

Трябва ли министърът на културата да подаде оставка?

Да - 70.6%
Не - 29.4%
Не мога да преценя - 0%

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

„Зелената книга“ – пътеводител към човешкото сърце

Филмът показва на практика как двама мъже от различни светове могат да преодолеят противоречията помежду си, да се уважават и обичат, да бъдат непробиваем тандем.

„Гешев“ или пътят към истината

Новите изследователи и търсачи на скрити тайни  за родния полицай №1 ще са благодарни, тъй като е осигурени солиден фундамент, от който може да се продължи напред в толкова трудната и привлекателна тема „Никола Гешев“.

С „Т34“ от Москва до Бохемия

Към този филм трябва да се подходи спокойно и с внимание.