„Нуждаете се от образ на бъдещето? Представете си ботуш, стъпкващ човешко лице – това е вечно.”

„Войната срещу чужда страна се случва само тогава, когато заможните класи смятат, че ще извлекат печалба от това."

„Всички писатели са суетни, егоистични, мързеливи и в дъното на мотивите им лежи загадка."

„Войната е мир. Свободата е робство. Невежеството е сила.“

„Всички са равни, но някои са по-равни от другите.”

„Всяка военна пропаганда, всички крясъци, лъжи и омраза неизменно произхождат от хора, които не воюват."

„Всяко поколение смята себе си за по-умно от предишното и за по-мъдро от следващото."

„Всеки писател, който застава под партийните знамена, рано или късно се оказва пред избор – или да се подчини, или да млъкне.” 

„Да оцелееш често означава да се бориш, а за да се бориш, трябва да се поизцапаш."

„Джойс е поет, а също така и тромав педант."

„Както и при християнската религия, така и при социализма най-лошата реклама за идеята са нейните последователи."

„Като цяло хората искат да бъдат добри, но не твърде добри и не през цялото време."

„Когато започне или преди началото си всяка война не бива представена като война, а като самозащита срещу убиец маниак."

„Либерал – безсилен поклонник на силата."

„Малко вероятно е човечеството да спаси своята цивилизация, ако не успее да развие система за добро и зло, която да е независима от рая и ада."

„Най-бързият начин да спреш войната е да я загубиш."

„Най-хубавите книги са тези, които ти казват това, което вече знаеш."

„Патриотизмът по своята природа не е агресивен нито във военен, нито в културен смисъл. Национализмът е неделима част от стремежа към власт.”

„Нямаш нищо свое освен няколко кубически сантиметра в черепа.”

„Големият брат те наблюдава.“

„Общоприето означава да не мислиш, да няма нужда да мислиш. Общоприетото е безсъзнание.“

„Обществото изглежда винаги е изисквало от хорато повече, отколкото на практика някога ще получи."

„Патриотизмът е обикновено по-силен от класовата омраза, но задължително по-силен от интернационализма."

„Понякога първото задължение на интелигентните хора е да потвърдят очевидното."

„Прогресът не е илюзия – той се случва; но за това пък е бавен и неизменно разочароващ."

„Рекламата е като тракане с пръчка в кофа за помия."

„Съществуват идеи, които са толкова погрешни, че само наистина интелигентен човек би могъл да повярва в тях."

 „Той беше огорчен атеист. Това е този вид атеист, който не толкова не вярва в Бог, а просто не го харесва."

„Целта на шегата не е да унижи човек, а да му напомни, че вече е унизен."

„Хората спят спокойно само защото силните крачат в нощта."

„Хората могат да са щастливи само ако не поставят щастието като цел на живота си.”

„Властта не е средство, тя е цел. Човек не установява диктатура с цел защита на революцията, той прави революция, за да се установи диктатура. Целта на преследването е преследването. Целта на мъчението е мъчение. Целта на властта е власт.“

ДЖОРДЖ ОРУЕЛ (Ерик Артър Блеър) - британски писател, журналист и поет, роден на 25 юни 1903 г. Той е един от най-уважаваните английски есеисти и писатели на ХХ в. Творбите му са пропити с интелигентност, дълбока загриженост за социалната несправедливост, силна опозиция на тоталитаризма, страст към чистота на езика и вяра в демократичния социализъм. Най-популярен е с двата си романа, написани към края на краткия му живот: „Фермата на животните“ и „1984“. В съвременната световна култура трайно са пренесени персонажът на „Големия брат“ и изразът: „Големият брат те наблюдава“. Взема участие в испанската гражданска война на страната на републиканците срещу фашистката диктатура на Франко. През Втората световна война води предаване срещу фашизма по ВВС. Умира на 21 януари 1950 г.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАМЕТ

    Излезе впечатляваща книга за изкуството на Българското възраждане

    В средата на август издателския отдел на Института за изследване на изкуствата успя да публикува поредното си уникално книжно тяло с тегло почти 5 кг. Съдържанието на „Корпусът на стенописите от първата половина на ΧΙΧ век в България“ включва 52 стенописни паметника.

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Четете всичко – боклуци, класици, и т.н. Вижте как те правят нещата. Както дърводелец, който работи като чирак, но изучава майстора. Четете! Ще го абсорбирате. Чак тогава започнете да пишете. Ако се справяте добре, ще го разберете. Ако не, изхвърлете материала през прозореца.”

Уилям Фокнър, американски писател, роден на 25 септември преди 121 години

Анкета

Редно ли е държавата да плати изложбата на депутата Вежди Рашидов?

Да, той е талантлив - 20.3%
Не, в конфликт на интереси е - 75.4%
Не мога да преценя - 0%

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

Нека шоуто продължи

Първият сезон на „Йелоустоун“ (2018)  приключи и е време за оценка и коментари. Причината за високия рейтинг и одобрението на сериала е свързан с две имена – на Кевин Костнър и Тейлър Шеридан.

„Решение за ликвидация“ е направен вещо, но и семпло

Без да е шедьовър, той доставя емоции и настроение и е доказателство за доброто здравословно състояние на съвременното руско кино.

Могъщата притегателна сила на „Сикарио“

Като добър професионалист Стефано Солима дори ни проверява киноманската памет.