„Проблемът не е в това, което казвате, а в това как го казвате."

 „Животът е кратък, смъртта е неизбежна, това е всичко, което може да се каже за всички тези глупости.“

 „Хората с принципи живеят нелеко."

„Защитете ме от тези, които искат да ми помогнат.“

„Не можеш да излъжеш душата си.“

„Понякога приятелите са последните хора, на които можеш да се довериш.“

 „Реторичен въпрос - шаблонно оръжие на жени и психопати.“

„Не забравяйте, че ние винаги оплакваме самите себе си.“

„Казват, че смъртта убива човек, но смъртта не убива. Скуката и безразличието убиват.“

„Най-слабите са първите, които започват бунтовете.“

„Няма невинни. Някои са виновни повече от други.“

„По-добре направи този живот колкото е възможно по-пълно и приятно преживяване, в случай че смъртта е лайняна, което подозирам, че ще е.“

„Някои хора е по-лесно да ги обичаш, когато не са наоколо.“

„Приятелите са шибана загуба на време. Винаги са готови да те смъкнат до тяхното ниво на социална, сексуална и интелектуална посредственост.“

„Избери бъдещето си. Избери живота. Но защо ми е да правя това?“

„Когато в един малък град няма книжарница, нейната липса се усеща. За съжаление все повече малки градове са в това положение. Все пак обаче съм оптимист. Ако книжарниците се превърнат в културни центрове, кафенета, клиентите ще се върнат рано или късно.”

ЪРВИН УЕЛШ - шотландски писател и сценарист, роден на 27 септември 1958 г. Известен е най-вече с култовия си роман „Трейнспотинг“. Други негови книги са продължението му „Дрога“, както и „Лепило“, „Гавра“, „Порно“, „Креватните тайни на майсторите готвачи“. Пише за всичко това „от другата страна“ на ценностите и нормите, извън приетото и толерираното. Автор е също на пиеси и филмови сценарии, режисирал е няколко късометражни филма.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАРОДИЯ

    "Жив е все още"

    На една страна евро банкноти,

    на друга метнал пищов злодеят

    и там, на пода, дамски кюлоти

    издайно в мрака едва белеят.

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

„Да бъдеш оригинален е качеството, което най-трудно се намира у един режисьор.“

Питър Джаксън, новозеландски режисьор, роден на 31 октомври преди 59 години

Анкета

Трябва ли хората на изкуството да имат гражданска позиция?

Да, защото те са елитът на обществото - 93.8%
Не, да се занимават само с изкуство - 0%
Не мога да преценя - 0%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

„Тенет“ и Нолан

 

Филмът връща чистата емоция на публиката, предлага й качествено зрелище, а самият зрител се отблагодарява с това, че отново се насочва към салона.

Дори и да сме от глина, трябва да съхраним човешкото в себе си

 

Като Достоевски и Добромир Байчев вярва в благородните начинания, търси човека и в най-големия злодей.

"Мисия „Грейхаунд“ не е на нивото на „Спасяването на редник Райън“ и „Подводницата"

 

Ако го нямаше Том Ханкс, продукцията просто щеше да бъде съвсем друга, с коренно различно звучене.