„Битката за оцеляването пречи на музикантите да останат само в света на музиката и съвършенството.“

„Не мисля, че оценката е съизмерима само с парите, които получаваш. Важно е да получиш обратно позитивна енергия, която си дал. Това те зарежда, за да продължиш напред.“

„Винаги има тайни за разгадаване по пътя към съвършенството. С практиката, а и работата с различни музиканти, човек се обогатява.“

„Един музикант не може да е равностоен във всички жанрове. Това е въпрос на чувствителност и усещане, афинитет, сензитивност.“

„Ключът е в ръцете на диригента.“

„Дирижирането не е само четене на партитури, а и натрупване, поддържане на традиция в музикалния живот. Това е дълъг, труден процес .“

„Важно е да подготвяме младите към онова, което ще видят и чуят, за да ги заразим с любопитство и да отворим сетивата им към класическата музика. 

„Човешкият живот не стига за хубавата музика.“

„В някои страни по света са измислили децата да присъстват на генерални репетиции на симфонични оркестри. Свидетел съм на подобни посещения и в Турция, и в Бразилия, и в Белгия, и във Франция... Идват по 1000-1500 ученици, слушат класическа музика и у някои от тях се заражда интересът към нея. Необходимо е да се насочи вниманието на младите. Смятам, че това е начинът. Може би затова в чужбина има толкова много публика, която е в пъти повече, отколкото при нас. И млади хора идват на концертите на симфонични оркестри, и по-възрастни.“

„В Америка например един оркестър има по 4-10 млн. долара годишен бюджет. А ние какво имаме? Нищо!“

„По-важното е какво ще можеш да внушиш на оркестъра и на публиката, без да го приказваш много. От тази гледна точка музикантите по цял свят са еднакви. Като професионализъм обаче, като начин на изпълнение, разбира се, са доста различни.“

ЕМИЛ ТАБАКОВ – български диригент, роден на 21 август 1947 г. Дирижирал е Русенската филхармония, Камерен ансамбъл „Софийски солисти“, Софийската и Белградската филхармония, Симфоничния оркестър в „Билкент – Анкара“ и Симфоничния оркестър на Българско национално радио. Автор е на осем симфонии.

През 1997 г. е министър на културата.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ОТКЪС

    Андрей Соколов - „За нашия дом"

    Книгата носи в себе си и предлага на вниманието на читателите важни факти, имена на хора, снабдена е със справочен апарат, който би бил полезен на всеки интересуващ се от историята на Шумен и България през отминалото 20-то столетие. 

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Щедрият талант на Сергей Безруков

    Бил член на путиновата партия „Единна Русия“, от която се самоотстранява след година, тъй като eдин артист цени повече своята творческа свобода.

„Културата на човечеството не притежава нищо по-ценно, по-чудесно и по-важно от книгата.“

Герхарт Хауптман, германски драматург, роден на 15 ноември преди 156 години

Анкета

Липсва ли ви гражданската позиция на хората на изкуството?

Не, те са творци. - 7.1%
Да, те са истинският елит на обществото - 92.9%

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

Нова среща с хумора на братя Мормареви

„Еврейски вицове“ е една миниенциклопедия на еврейския дух, на усета на този народ да се шегува и иронизира дори в най-трагични мигове от съществуването му.

"Валутният риск в икономиката" (ревю)

Съществени моменти в монографията са анализираните валутен риск и валутна система в България от 1878 г. досега, както и практико–приложните измерения на валутния риск.

Късното признание на Орсън Уелс

„От другата страна на вятъра“ е не само присмех към лудостта на целулоидния свят, а  по-скоро равносметка на един изминат и пълен с провали и амбиции творчески път, в чието начало се откроява с елмазен блясък шедьовъра „Гражданинът Кейн“(1941), а в края е изкусителния експеримент „Ф като фалшификация“(1975).