„Критиката винаги е негативна, когато някой продава много. Това дразни критиците, идентифицират го с елементарна литература. Но не е така. Една книга може да е бестселър и да е добре написана. Ако това го беше направил някой мъж, както е с Гарсия Маркес, Варгас Льоса, то е прието отлично. Ако го прави жена, винаги се поставя под въпрос.“

 „Онова, от което се страхувам най-много е безнаказаността на властта и властта на безнаказаността.“

„Корените на един човек не се крият в пейзажи, държави или нации, те са вътре в него.“

„Въпросът не е защо, а как да изживеем живота си полезно и красиво.“

„Четенето на добър роман или разказ е като да правиш любов на чисти и изгладени чаршафи.“

„Интересуват ме само сходствата в хората, а не техните различия.“

„Вече не се налага да се харесвам на мъжете, а само на животните.“

„Нищо не може да се сравни с това да четеш забранена книга. Днес нищо не е забранено и човек не може да почувства вина, докато чете. За съжаление.“

„Ние дори не осъзнаваме колко сме силни, докато не се изправим пред една трагедия. Човешкият капацитет за оцеляване е неизчерпаем.“

„Единственият начин да накарат нас, жените, да чуем нещо, е да ни го прошепнат на ухото. Ерогенната точка G е в ушите и който я търси по-надолу, губи не само своето, а и нашето време.”

„Когато съпругът и любовникът са едно и също лице, може би не е така забавно, но пък остава повече време за гледане на филми. Обичам да гледам филми.”

„Сексът без емоционална връзка, колкото и акробатичен да е, ми е скучен, трябват ми настроение, хумор, разговор, симпатия, нещо споделено извън чаршафите.”

„Да пишеш, е като да правиш любов. Не се безпокойте за оргазма, просто се концентрирайте върху процеса”.

„Този свят винаги ще има нужда от отцепници, дисиденти, авантюристи, аутсайдери и бунтовници, които задават въпроси, огъват правилата и поемат рискове."

„Страстта е по-силна с приближаването на смъртта. Интимността е по-наситена, както и необходимостта от споделяне, защото хората от твоето обкръжение си отиват и обичта просто намалява”.

„Само сърцето е това, което ни движи и определя ходовете на съдбата ни."

„Впечатляват ме маргиналите. Хора, които трябва да преодоляват препятствия, хора, които не са защитени от чадъра на тесногръдието си."

„Най-бедните и най-изостаналите общества са винаги тези, които потискат жените си."

„Историите ни може и да са различни, но емоционално всички сме еднакви!“

„Какъв е смисълът от таланта, опита и знанията ти, ако не ги раздаваш? Какъв е смисълът от житейските ти истории, ако не ги разказваш? Какъв е смисълът от богатството, ако не го споделяш? Раздавайте! Няма да бъдете кремирани с нито едно от тези неща!“

„Може би идваме на този свят, за да търсим любовта, за да я намерим и после да я изгубим, и после отново и отново все същото. С всяка нова любов се раждаме повторно и с всяка любов, която приключва, в сърцата ни се отваря рана. Аз съм покрита с горди белези.“

ИСАБЕЛ АЛИЕНДЕ – чилийска писателка, родена на 2 август 1942 г. Пише в жанра магически реализъм. Любопитен факт за нея е, че започва всяка своя нова книга на  8 януари. Много нейни романи са преведени на български, сред които „Къщата на духовете”, „Безкрайният план”, „Гората на пигмеите” и др.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„В живота няма второстепенни, епизодични герои, които играят ролята на винтчета.“

Елза Триоле, френска писателка, родена на 24 септември преди 125 години

Анкета

Хареса ли ви концертът на Соня Йончева и Пласидо Доминго в София?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Майер Лански – ангелът с мръсно лице

 

Интерпретацията, която прави Харви Кайтел на Майер Лански е модерна класика, която трябва да се изучава като образец на актьорско майсторство в киноучилищата.

В "Заповед за арест. Как станах враг номер едно на Путин" се оглежда България на ББ

 

"Горещо я препоръчвам на всички – и на русофили, и на русофоби; и на разумно мислещи, и на изначално предубедени; и на силно ангажирани, и на напълно безразлични; и на много информирани, и на малко знаещи" - ревю на Николай Слатински

Дуилиу Замфиреску, за когото изкуството не бива да репродуцира действителността

 

Трилогията на класика представя и участието на северната ни съседка в Руско- турската война от 1877- 1878 г.