„Простота е финалното постижение.”

„Музиката няма отечество. Нейно отечество е цялата вселена.”

„Аз само се опитвам да дам израз на човешкото сърце и душа.”

„Времето е най-добрият цензор, а търпението е върховният учител.”

„Ние използваме звуци за да създадем музика, така както използваме думите, за да създадем език.”

„Не съществува нищо по-отвратително от музика, създадена без скрит смисъл.”

„Простота се явява висша цел, постижима, когато се преодолеят всички трудности.”

„Думата произхожда от звука, звукът е дума.”

„Щастливец е този, който може да бъде композитор и изпълнител.”

„Аз съм революционер. Парите нищо не означават за мен.”

„Не ми е известно да има друго място като Париж с толкова много пианисти и толкова много виртуози.”

„Срещнах голямата знаменитост мадам Дюдван, известна като Жорж Санд… Каква неатрактивна личност… Наистина ли е жена? Съмнявам се.”

„Англия е страната на пианата. Там са навсякъде.”

ФРЕДЕРИК ШОПЕН – полски композитор, наричан „Поетът на пианото”, роден на 1 март 1810 г. Той е най-известният представител на полското музикално изкуство и един от най-великите творци в историята на музиката. Подобно на Моцарт, той е дете-чудо и свири на пиано и композира от ранно детство. Неговото творчество представя Романтизма в най-чистата му форма. Макар че изнася общо само около 30 публични концерта, е смятан за един от най-гениалните пианисти в историята на човечеството. 

От 1927 г. във Варшава се провежда Международен конкурс за пианисти, който носи името му. През 1934 г. е основан университет на името на Шопен, който впоследствие е превърнат в Общество с неговото име, издаващо произведенията му и статии за неговото творчество. На 1 март 2010 г. във Варшава е открит „Музей Фредерик Шопен“ по случай 200-годишнината от рождението на композитора. Известна е връзката му със скандалната писателка Жорж Санд.

Шопен умира от туберкулоза на 17 октомври 1849 г. в Париж.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ОТКЪС

    Андрей Соколов - „За нашия дом"

    Книгата носи в себе си и предлага на вниманието на читателите важни факти, имена на хора, снабдена е със справочен апарат, който би бил полезен на всеки интересуващ се от историята на Шумен и България през отминалото 20-то столетие. 

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Щедрият талант на Сергей Безруков

    Бил член на путиновата партия „Единна Русия“, от която се самоотстранява след година, тъй като eдин артист цени повече своята творческа свобода.

„Цената, която плащаме за парите, често пъти е свободата.“

Робърт Луис Стивънсън, шотландски писател и композитор, роден на 13 ноември преди 168 години

Анкета

Липсва ли ви гражданската позиция на хората на изкуството?

Не, те са творци. - 7.1%
Да, те са истинският елит на обществото - 92.9%

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

Нова среща с хумора на братя Мормареви

„Еврейски вицове“ е една миниенциклопедия на еврейския дух, на усета на този народ да се шегува и иронизира дори в най-трагични мигове от съществуването му.

"Валутният риск в икономиката" (ревю)

Съществени моменти в монографията са анализираните валутен риск и валутна система в България от 1878 г. досега, както и практико–приложните измерения на валутния риск.

Късното признание на Орсън Уелс

„От другата страна на вятъра“ е не само присмех към лудостта на целулоидния свят, а  по-скоро равносметка на един изминат и пълен с провали и амбиции творчески път, в чието начало се откроява с елмазен блясък шедьовъра „Гражданинът Кейн“(1941), а в края е изкусителния експеримент „Ф като фалшификация“(1975).