„Изкуството е безнравствено само когато с него са ангажирани аматьори."

„Просто четете и нека думите галят ухото ви като музика."

„Има ли значение кой си и как изглеждаш, когато те обичат!?"

„Малко глупости от време на време са наслада и за най-мъдрия човек.”

„Много е трудно да измислиш добър сюжет. Всеки разказ се гради на силен сюжет, който го поддържа интересен до самият край."

„В крайна сметка гледай с отворени очи целия свят около теб, защото най-великите тайни винаги са скрити на най-неочакваните места. Тези, които не вярват в магията, никога няма да я намерят.”

„О, моля, о, моля, ние се молим да изхвърлиш телевизора си и да сложиш на негово място един хубав шкаф за книги на стената.”

„Почти всяка книга се ражда от приключение в реалния свят, но за  да има историята ви забавен характер добавете и измислени от вас случки. Можете да използвате и мечтите си за създаването на книга.“

„Човек с добри мисли никога не може да бъде грозен. Може да имаш крив нос, сбъркана уста, двойна брадичка или криви зъби, но ако имаш добри мисли, те ще блестят от твоето лице и ще направят така, че да изглеждаш добре.”

„Да имаш власт изобщо не е толкова важно пред това да избереш какво да правиш с нея.”

„Хобито ми е да уча децата да бъдат читатели, да им е комфортно с книга, а не да се обезсърчават. Книгите не трябва да бъдат обезсърчаващи, а забавни, вълнуващи и прекрасни. А ако се учиш да бъдеш читател, това ти дава страхотно предимство.”

„Книгите я транспортираха до нови светове и я представиха на невероятни хора, които живеят вълнуващо. Тя пътува с кораб с Джоузеф Конрад, отиде до Африка с Ърнест Хемингуей и до Индия с Ръдиард Киплинг. Пропътува целия свят, докато седеше в малката си стая в английско селце.”

„Има нещо смешно в майките и бащите. Дори детето им да е най-гнусното същество, което може да си представите, те продължават да си мислят, че то е прекрасно”

„Най-важната функция на детския писател и да напише книга, която е толкова абсорбираща, вълнуваща, забавна, красива и да се чете бързо, че детето да се влюби в нея. Тази първа любов между детето и книгата ще доведе до други влюбвания в други книги и по този начин битката, най-вероятно, е спечелена. Освен това детето ще е научило нещо, което ще му помогне по пътя през годините”.

„И най-вече гледайте с искрящи очи целия свят около вас, защото най-големите тайни са скрити на най-неочакваните места." 

„Гневът и омразата са способни на изключително концентрирана мисъл.“

„Жените са неразгадаеми като океана.“

„Ако си добър, добър е и животът ти." 

„Ако носиш в себе си добри мисли, те ще изгреят на лицето ти като слънчеви лъчи и ти винаги ще изглеждаш прекрасно.“

„Изучавай Хемингуей, особено ранното му творчество. Научи се да пишеш кратки изречения. Много по-добре е: „Тя беше високо момиче с големи гърди“, отколкото: „Тя беше високо момиче с оформени, забележителни и големи гърди“ или подобни глупости. Първият вариант казва всичко.“

РОАЛД ДАЛ – уелски писател, роден на 13 септември 1916 г. Известен е с късите си разкази с неочакван край и книгите си за деца. Кръстен е на полярния изследовател Руал Амундсен. 4-годишен изгубва сестра си и баща си.  По време на Втората световна война е пилот. На 19 септември 1940 г. самолетът му се разбива, тежко е ранен и за известно време губи зрението си. Възстановява се и се връща на бойното поле отново в началото на 1942 г. „Чарли и шоколадовата фабрика“, „Матилда“, „Вещици“, „Г.Д.В.“, „Вълшебният пръст“, „Семейство Тъпашки“, „Фантастичния господин Фокс“ му носят световна слава. Умира на 23 ноември 1990 г.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ОТКЪС

    Андрей Соколов - „За нашия дом"

    Книгата носи в себе си и предлага на вниманието на читателите важни факти, имена на хора, снабдена е със справочен апарат, който би бил полезен на всеки интересуващ се от историята на Шумен и България през отминалото 20-то столетие. 

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Щедрият талант на Сергей Безруков

    Бил член на путиновата партия „Единна Русия“, от която се самоотстранява след година, тъй като eдин артист цени повече своята творческа свобода.

„Цената, която плащаме за парите, често пъти е свободата.“

Робърт Луис Стивънсън, шотландски писател и композитор, роден на 13 ноември преди 168 години

Анкета

Липсва ли ви гражданската позиция на хората на изкуството?

Не, те са творци. - 7.1%
Да, те са истинският елит на обществото - 92.9%

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

Нова среща с хумора на братя Мормареви

„Еврейски вицове“ е една миниенциклопедия на еврейския дух, на усета на този народ да се шегува и иронизира дори в най-трагични мигове от съществуването му.

"Валутният риск в икономиката" (ревю)

Съществени моменти в монографията са анализираните валутен риск и валутна система в България от 1878 г. досега, както и практико–приложните измерения на валутния риск.

Късното признание на Орсън Уелс

„От другата страна на вятъра“ е не само присмех към лудостта на целулоидния свят, а  по-скоро равносметка на един изминат и пълен с провали и амбиции творчески път, в чието начало се откроява с елмазен блясък шедьовъра „Гражданинът Кейн“(1941), а в края е изкусителния експеримент „Ф като фалшификация“(1975).