„Щастието е добро здраве и лоша памет.”

„Надявам се, че никога няма да остарея толкова, че да стана религиозен.”

„Животът е ценност, в която трябва да се инвестира.”

„Самотата е вечна. Единствено нещо, което съществува. Всичко останало е плод на нашето въображение, илюзия.”

„Любовта е заразна като настинката. Тя ти взима здравето, силата , а също и моралните устои, естествено, ако ги имаш. Не всичко е перфектно в този несъвършен свят, само любовта е съвършена в своето съвършено несъвършенство.”

„Не въвличай чувствата си в това, което виждате. След това може да видите всичко.”

„Животът е мъчение, което трябва да се преодолее със смирение и  без цинизъм.”

„На студените хора им е присъща сантименталността.”

„Смъртта е неразбираем ужас, не защото причинява болка, а защото е изпълнена с кошмари, от които няма събуждане.”

„Мислите свободно – добре, мислите правилно – още по-добре, не мислите –  надежден сте.”

„Маската не показва моята същност. Интуицията работи бързо и точно, аз всичко забелязвам, маската е добър филтър, който не пропуска нищо лично, не засяга съществените неща.”

ИНГМАР БЕРГМАН - шведски театрален и филмов режисьор, сценарист и продуцент, роден на 14 юли 1918 г. В автобиографичната си книга „Латерна магика“ пише: „Докато татко проповядваше от амвона и паството се молеше, пееше или слушаше, аз посвещавах вниманието си на мистериозния свят на църквата с ниските арки, дебелите стени, миризмата на вечност, цветната слънчева светлина, потрепваща над странната растителност на средновековните картини и издялани фигури по тавана и стените. Там имаше от всичко, което нечие въображение може да пожелае – ангели, светци, дракони, пророци, дяволи, хора”.

Определян е като един от най-изтъкнатите автори в киното на всички времена. Режисира над 60 художествени и документални филма за киното и телевизията, повечето от тях по свой собствен сценарий. Световна слава му носи филмът „Усмивки от една лятна нощ“ (1955), награден на Кинофестивала в Кан и номиниран за „Златна палма“. Сред емблематичните му ленти са „Седмият печат“, „Поляната с дивите ягоди“, „Персона”, „Изворът на девственицата“ ,„Часът на вълка“, „Фани и Александър“. Сред актьорите, с които работи често, са Лив Улман, Биби Андершон, Макс фон Сюдов, Ерланд Юсефсон. Повечето му филми са заснети сред пейзажа на Швеция, а централни теми в тях са смъртта, болестта, измяната и лудостта.

Режисира и над 170 театрални постановки. Има пет брака и девет деца. Баща е на писателката Лин Улман.

Умира на 30 юли 2007 г.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • IN MEMORIAM

    Кристиан Таков - "Времето е особено"

    Думи на доц. Кристиан Таков - преподавател по право в Софийския университет, автор на книги, защитник на правото, към абсолвенти юристи. 

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

"Не изисквай от детето си отплата за всичко, което си направил за него."

Януш Корчак, педагог, роден на 22 юли преди 140 години

Анкета

Вреден ли е медийният закон на Пеевски?

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

"Виктория и Абдул" на Стивън Фриърс (ревю)

Джуди Денч изнася филма на раменете си. Всеки неин едър план е уникален - тази актриса владее всяко мускулче на лицето си, тя може да играе дори само с очи, само с бръчките си дори.

Сибирска клопка за Киану Рийвс

Ако творбата  куца на сценарно ниво е повече от ясно, че няма как да се превърне в постижение или празник за зрителя.

За новите стихове на Георги Константинов

Ценителите на поетичното слово у нас го обикнаха още при дебюта му в края на 60-те години с „Една усмивка ми е столица” и „Неграмотно сърце”.

Роман за Добри Войников

„Студени гнезда“  е изпълнила предназначението си – да припомни заслугите на една значима личност, да подложи на проверка нашата памет и патриотични чувства и да ни напомни деликатно, че съдбата ни е такава, каквато сами си я изковем.