„Истинският рай е изгубеният рай.“

„За мен романът е не само равнинна психология, но и психология във времето.”

„Щастието е ползотворно за тялото, но мъката е това, което развива силата на ума”.

„Ако да помечтаеш малко е опасно, лекарството за това е не да мечтаеш по-малко, а повече.“

„Да искаш да не мислиш за нея, това означава, че все още мислиш за нея“

„Излъганият мъж навсякъде вижда излъгани мъже.“

„Както много интелигенти, той не можеше да говори просто за простите неща.“

„Не сме особено взискателни и справедливи към това, което не ни вълнува.“

„Нека оставим красивите жени на хората без въображение.“

„Няма нищо по-нежно от кореспонденцията на приятели, които не желаят повече да се срещат.“

„Пътешествието на откривателя не е търсенето на нови пейзажи, а погледа с нови очи“

„Силната мисъл предава частица от своята сила на противника.“

„Той толкова дълго е размишлявал над това, че е започнал да го проповядва.“

„Нека бъдем благодарни на хората, които ни правят щастливи, те са чаровните градинари, които карат душите ни да цъфтят”.

 „Само чрез изкуството можем да се издигнем над себе си и да видим през очите на другия”.

„Може би няма дни от нашето детство, които да сме изживели по-пълно от тези, прекарани с любима книга”.

„Любовта е място и време, което се измерва от сърцето”.

„Жената, която някой обича, рядко задоволява всичките му нужди, затова той я заменя с такава, която не обича”.

„Щастието не служи за нищо друго, освен за да прави нещастието възможно”.

„Никога не трябва да се страхуваме да отидем прекалено далеч, защото истината лежи отвъд”.

„Връзките, които ни обединяват с друг човек, съществуват само в нашия ум”.

„Тези, които страдат от любов са, както казваме за някои инвалиди, своите собствени доктори”.

„Ако да помечтаеш малко е опасно, лекарството за това е не да мечтаеш по-малко, а повече.“

„Да знаеш не винаги означава да попречиш.“

„Да искаш да не мислиш за нея, това означава, че все още мислиш за нея.“

„Ревността често не е друго, освен неспокоен стремеж към тирания, пренесен в сферата на любовта.“

„Доброволната памет, която е най-вече памет на интелекта и на очите, ни дава от миналото само лица без истина.”

МАРСЕЛ ПРУСТ – френски писател, роден на 10 юли 1871 г. Известен е най-вече с монументалния си многотомен роман „По следите на изгубеното време“, публикуван между 1913 и 1927 година. Според някои литературни критици той поставя началото на модерния роман - отказва да търси главно интригата в повествованието и се посвещава на обрисуването на истината за човешката душа. Искал е да обхване живота в движение и отклоненията на афективната памет. Той завещава неповторими портрети, претворени места, размисли за любовта, ревността, картина на живота, чийто единствен смисъл е изкуството. Творчеството му е задълбочен размисъл за времето, за неговата относителност и невъзможността да се улови настоящето.

Умира на 18 ноември 1922 г.

 

Коментари  

0 #1 nicolai stoinov 22-04-2017 05:36
Ok
Цитиране
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • ПАМЕТ

    Когато в Германия лумнаха клади от книги

    Преди 85 години в много германски градове лумват клади от книги – националсоциалистите изгарят литература, обявена от тях за „вредна“. В акцията най-изненадващо се включват и хиляди студенти.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Памет за Балабанов

    Той бе умен, талантлив и вещ в професията си сценарист и режисьор, под чието ръководство направиха върхови превъплъщения плеяда актьори като Сергей Бодров младши, Сергей Маковецки, Дмитрий Дюжев, Александър Яценко, Никита Михалков, Ингеборг Дапкунайте, Михаил Скрябин, Алексей Серебряков, Алексей Чадов, Леонид Бичевин, Виктор Сухоруков.

     
  • ОТКЪС

    Светлана Алексиевич - "Чернобилска молитва"

    Книгата описва личната трагедия на хората след Чернобилската трагедия и показва как тя е повлияла на техния живот.

     

„Рекламата е като тракане с пръчка в кофа за помия."

Джордж Оруел, британски писател, роден на 25 юни преди 115 години

Анкета

Нормално ли е премиерът да рекламира фирма за хазарт?

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

"Виктория и Абдул" на Стивън Фриърс (ревю)

Джуди Денч изнася филма на раменете си. Всеки неин едър план е уникален - тази актриса владее всяко мускулче на лицето си, тя може да играе дори само с очи, само с бръчките си дори.

За „Соло“ без гняв, но с разочарование

Основният виновник за получения резултат е продуцентът Катлийн Кенеди, силният човек в „Дисни“, сменила безцеремонно Крис Милър и Фил Лорд и сметнала, че тандемът Каздан  - Хауърд ще е по-успешен и рентабилен.

След края на сезона

Програмирането му  по bTV е извън всяка критика. Може да се гледа безпроблемно само от пенсионери, домакини и безработни.

„Янините девет братя” – опера от Любомир Пипков” от Пламен Карталов (ревю)

Авторът е отворил партитурата на този безспорен шедьовър с амбицията да разкрие и преосмисли образа на неговите философски, психологически и социално- обществени послания.