„Искам да имам възможност да работя навсякъде и не желая някой да решава бъдещето ми. Това разбирам под свобода.”

„Багажът ми отлетя за Лондон. В него останаха най-скъпите ми земни съкровища: колекцията от балетни туфли и триката, които си купувах навсякъде, където съм танцувал – в Русия, Германия, Австрия, България, Египет. Тези загуби никога няма да мога да ги възстановя.”

„Кировският театър дава всичко 15 представления на месец. Трупата включва 15 солисти и 21 премиери (всеки от тях има право на главна роля). Така излиза, че всеки артист играе 5 пъти в годината. Репетираш, чакаш и ти остава само да се примиряваш.”

„Моите крака са кучета.”

„Любовта е бягане с препятствия към смъртта.”

„Техниката е това, към което човек се връща, когато вдъхновението му се изчерпи.”

„За мен чистота на движението не беше достатъчна. Имах нужда да изразявам по-голяма интензивност, повече ум.”

„Па де дьо е диалог на любовта.”

„Не ме грижа дали Марго е дама на британската империя или е по-стара от мен. За мен тя е вечно млад човек.”

„Длъжен съм да танцувам често и ако не го правя, ще се разруша.”

„Танцувам за собствено удоволствие. Не е оригинално да доставяш удоволствие на всички.”

РУДОЛФ НУРЕЕВ - съветски и британски балетист и балетмайстор, роден на 17 март 1938 г. Завършил е ленинградското хореографско училище и 20-годишен става солист на Кировския балет. През 1961 г. при гастрол в Париж отказва да се върне в СССР и става невъзвръщенец. Над 15 години е звездата на Лондонския кралски балет и е постоянен партньор на английската балерина Марго Фонтейн. Гастролира по целия свят, работи много интензивно –през 1975 г. има 300 изпълнения на сцената. Смята се, че Нуреев напълно изменя пасивната роля на танцьора в класическия балет. През 1983 г. става едновременно солист, хореограф и директор на Парижката опера. Умира от СПИН на 6 януари 1993 г. Работи почти до последния си ден.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

  • ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ

    Елин Пелин - "Напаст Божия"

    Бог не е милостив - не молете му се! Нека като жабите, кога им пресъхне блатото - да прокълнем и да умрем!

„Туземците от южните морета не говорят английски, но речникът им е достатъчен да поставят всички холивудски филми в две категории: пата-кюта и пляс-пляс.”

Марлон Брандо, американски актьор, роден на 3 април преди 96 години

Анкета

В пандемията купувате ли книги онлайн?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Да останеш човек извън играта

Филмът „Извън играта“ е не е сълзлива история за опитите на един съкрушен човек да се пребори с алкохолната си зависимост и разпада на брака и семейството си.  Не е и приказка за трудния път към успеха със стоп кадър от извоювания заслужен  триумф.

„Живот на една гара“ –  анатомия на самотата и страха

Романът следва  модела на знаменити световни романи, решени като философски есета - притчи: „Процесът“ на Франц Кафка, „Чумата“ от Албер Камю, „Погнусата“ от Жан-Пол Сартр, пиесата „Носорозите“ на Йожен Йонеско.

„Останалото е пепел“ - драматична история с универсално звучене

 

Филм с такъв скромен бюджет – 300 000 лева,  все пак звучи автентично като визия.