„В затвора човек си обещава правото на живот.“

„Деца и невинност е едно и също.“

„В края на краищата пътят трябва да води към целия свят.“ 

„Да намериш нирвана е като да локализираш тишината.“

„Един ден аз ще намеря верните думи и те ще бъдат прости.“

„Чувствам се виновен, че съм член на човешката раса.“

„Може би това е животът… мигване на окото и мигащи звезди.“

„Всичко ми принадлежи, защото съм беден.“

„Ще се оженя за моите романи и ще имам кратки разкази вместо деца.”

„Бяхме във възторг, осъзнавахме, че оставяме хаоса и глупостта зад себе си и се впускаме в нашата единствена и благородна мисия във времето — да се движим.”

„Аз се снимах анфас и приличах на 30-годишен италианец, готов да убие всеки, който каже думичка срещу майка му.”

„Ех, братче, толкова много неща могат да се направят, толкова много да се напишат! Но как да седнеш и да го напишеш всичко това без задръжки и без да се съобразяваш с разните му стилови възбрани и граматически страхове…”

„Излязох от къщи с един сак, в който бяха подредени най-насъщни вещи, и потеглих към тихоокеанския бряг с моите 50 долара в джоба.”

„Не знаех какво става с мен, а после изведнъж осъзнах, че беше просто от марихуаната, която пушехме… От нея се раждаше усещането ми, че в следващия миг всичко ще се случи — мига, в който нещата ще се решат веднъж завинаги.”

„Светът е филм за всичко, което съществува; той е филм, направен от същия материал, който е навсякъде, принадлежащ на никого; който е това, което всичко е.”

„Американска история. Всеки прави онова, което си мисли, че се очаква от него.”

„Не можеш да научиш стария маестро на нова песен.”

„Единствената истина е в музиката.“

„Няма къде да се отиде, освен навсякъде.“

„Великите постижения не се постигат от тези, които се подчиняват на тенденциите, модата и общественото мнение.“

„Животът трябва да бъде богат и пълен с любов. Иначе не е добър за никого.“

„Не искам да спя. Има толкова по-интересни неща за правене.“

„Моята грешка не е в нещата, които обичам, а че не мога да ги контролирам.”

„Моят свидетел е празното небе.”

„По-добре е да спиш в неудобно легло свободен, отколкото в удобно легло несвободен.”

„Не можеш да научиш стария маестро на нова мелодия.”

„Харесвам прекалено много неща и постоянно скачам между една или друга падаща звезда, докато не падна.”

„Живей, пътувай, рискувай, бъди благодарен и не съжалявай!”

„Щастието се състои в това да осъзнаеш, че всичко е един голям, странен сън.”

„Не използвай телефона. Хората никога не са готови да отговорят. Използвай поезия.”

„Къщите са пълни с неща, които събират прах.”

„Това е историята на Америка. Всеки прави това, което си мисли, че трябва да прави.”

„Защото накрая няма да си спомняш времето, в което си работил в офиса или си косил ливадата си. Изкачи проклетата планина.”

„Мечтите са тези, които свързват хората.”

„Клишетата са баналности, а баналностите са верни.”

„Къде отиваш, Америка, в лъскавата си кола през нощта?”

„Нямам какво да предложа, освен собствената си обърканост.”

 „Обещах й красива любов. Поглъщах я с очи. Вече си бяхме разказали историите; притихнахме в мълчание и в сладко очакване. Тъй просто беше. Който иска, нека си ги има всички Пийчиси и Бетини, и Мерилута, и Рити, и Камий, и Инеси на този свят; но това е момичето за мен, моят тип женска душевност и аз й го казах.”

ДЖАК КЕРУАК - американски писател, поет и художник, роден на 12 март 1922 г. Смята се за един от най-важните автори в САЩ. Спонтанният му и открит стил вдъхновява и други писатели като Том Робинс, Ричард Бротиган, Хънтър Томпсън, Кен Киси и Боб Дилън. Той е иконата на бийтпоколението. Най-известните му творби са „По пътя” и „Бродягите на дхарма”. Умира  21 октомври 1969 г. от цироза на черния дроб, причинена от дълги години злоупотреба с алкохол. Погребан е в родния си град Лоуел и посмъртно е награден с титлата доктор по литература от университета в града.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

  • ПОРТРЕТ

    Памет за Балабанов

    Той бе умен, талантлив и вещ в професията си сценарист и режисьор, под чието ръководство направиха върхови превъплъщения плеяда актьори като Сергей Бодров младши, Сергей Маковецки, Дмитрий Дюжев, Александър Яценко, Никита Михалков, Ингеборг Дапкунайте, Михаил Скрябин, Алексей Серебряков, Алексей Чадов, Леонид Бичевин, Виктор Сухоруков.

     
  • ОТКЪС

    Светлана Алексиевич - "Чернобилска молитва"

    Книгата описва личната трагедия на хората след Чернобилската трагедия и показва как тя е повлияла на техния живот.

     

„Анализирането на вярата не включва задължително метод за живеене без нея.”

Юлия Кръстева, българо-френска писателка, феминистка, критик и философ, родена на 24 юни преди 77 години

Анкета

Нормално ли е премиерът да рекламира фирма за хазарт?

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

"Виктория и Абдул" на Стивън Фриърс (ревю)

Джуди Денч изнася филма на раменете си. Всеки неин едър план е уникален - тази актриса владее всяко мускулче на лицето си, тя може да играе дори само с очи, само с бръчките си дори.

За „Соло“ без гняв, но с разочарование

Основният виновник за получения резултат е продуцентът Катлийн Кенеди, силният човек в „Дисни“, сменила безцеремонно Крис Милър и Фил Лорд и сметнала, че тандемът Каздан  - Хауърд ще е по-успешен и рентабилен.

След края на сезона

Програмирането му  по bTV е извън всяка критика. Може да се гледа безпроблемно само от пенсионери, домакини и безработни.

„Янините девет братя” – опера от Любомир Пипков” от Пламен Карталов (ревю)

Авторът е отворил партитурата на този безспорен шедьовър с амбицията да разкрие и преосмисли образа на неговите философски, психологически и социално- обществени послания.