„Когато правя филм, няма символика, няма филтър между мен и реалността, както е в литературата. Киното е експлозия на моята любов към реалността.”
„Мисля, че да скандализираш е право, да си скандализиран е удоволствие, а тези, които са против скандалите, са моралисти.”
„Не вярвам, че някога ще има форма на общество, в което хората ще са свободни.”
„Футболът е последният сакрален ритуал, останал в наши дни.”
„Аз съм невярващ, но съм невярващ, който изпитва носталгия по вярата.”
„Смъртта не определя живота.”
„Днешната сексуална свобода за повечето хора е само задължение, социален дълг, общоприето правило, а не истинска необходимост.”
„Казват, че съм имал трима герои: Исус, Маркс и Фройд. Истината е, че имам само един герой – Реалността.”
„Църквата е безмилостното сърце на държавата.”
„Аз така отчаяно обичам живота, че не може да свърши зле за мен.”
„Всяка формалност – официалните учреждения, религията, не само не са задължителни, за да се подобри светът, а напротив, те пречат за това.”
„Разбира се, случаят с Русия е тежък не толкова много заради тежестта на присъдите, но поради факта, че държавата си измива ръцете с великолепната идеология на Маркс, като все повече засилва бюрокрацията, милитаризма, полицейщината и т.н.”
„Смъртта е абсолютно необходима. Докато сме живи не ни достига смисъл, а езикът на нашия живот(с помоща, на който ние изразяваме себе си) е непреводим... Животът може да бъде изразен благодарение на смъртта.”
ПИЕР ПАОЛО ПАЗОЛИНИ - италиански писател, режисьор и публицист, роден на 5 март 1922 г. Известен е с левите си убеждения, смелите си творчески решения, философската си поезия и откритата си хомосексуалност. Дебютира в киното през 1954 г. като сценарист. Автор е на някои от най-интересните филми в новата европейска кинематография: „Евангелието по Матея“ (1964), „Птичища и птички“ (1965), „Едип цар“ (1967), „Сало, или 120-те дни на Содом“ (1975). На български са преведени книгите му „Жесток живот“, „Поезия” и „Теорема”. Пребит е до смърт в нощта на 1 срещу 2 ноември 1975 г. на плаж в Остия, край Рим, при недоизяснени обстоятелства. Предполага се, че е заради скандалния му филм „Сало, или 120-те дни на Содом“.