„Комплиментът е като целувка през воал.”

„Всеки човек има три характера: този, който му приписват; този, който сам си приписва, и този, който в действителност има.”

„Лъжата е въплъщение на злото.“

„Музиката изразява това, което не може нито да се изрече с думи, нито да се премълчи.“

„Да обичаш друг човек е да видиш лицето на Бог.“

„Нищо не е да умреш. Страшното е да не живееш!“

„Ако не те чуват, това не означава, че трябва да мълчиш.“

„Да се научиш да четеш е като да запалиш огън – всяка прочетена сричка е искра.“

„Интелигентността е разум, който прави упражнения. Въображението е интелигентност с ерекция.“

„Този, който отваря училище, затваря затвор.“

„Всеки човек има три характера: този, който му приписват; този, който сам си приписва, и този, който в действителност има.“

„Да се оправдаеш с лошите дела на другите, е все едно да се миеш с кал.“

„Законът на материалния свят е равновесието, а на нравствения свят — справедливостта.“

„Има нещо много по-силно от всяка войска на света – и това е идея, чието време е дошло.“

 „На света има само две достойнства, на които можем и трябва да се прекланяме — това са гениалността и искрената доброта.“

„На хората не им достига не сила, а воля.“

„Смехът е слънцето, което пропъжда зимата от лицето на човек.“

„Безделието е щастие за децата и нещастие за възрастните.”

„Свободата започва с ирония.”

„Бог е създал водата, а човекът е създал виното.”

„Величието на един народ не се измерва с неговата численост, така, както величието на един човек не се измерва с неговия ръст; единствено като мярка може да служи неговото умствено развитие и неговото нравствено ниво.”

 „Във вътрешния свят на човека, добротата е слънцето.”

„Да се оправдаеш с лошите дела на другите, е все едно да се миеш с кал.”

„Законът на материалния свят е равновесието, а на нравствения свят — справедливостта.”

„И всичко изглеждаше толкова чудесно, когато бях млад.”

„Изкуството е съвършено там, където великото се среща с правдивото.”

„Има нещо много по-силно от всяка войска на света - и това е идея, чието време е дошло.”

 „Красивите изрази украсяват красивата мисъл и я запазват.”

„Логиката е безмилостна.”

„Лъжата е въплъщение на злото.”

„На света има само две достойнства, на които можем и трябва да се прекланяме — това са гениалността и искрената доброта.”

„На хората не им достига не сила, а воля.”

„Най-голямото щастие в живота е убеждението, че сме обичани.”

„Най-голямото щастие е да бъдеш обичан заради самия тебе или по-точно, да си обичан въпреки тебе.”

„Победата над страха ни дава сили.”

„Смелите мечти разкриват пътя към бъдещето.”

„Смехът е слънцето, което пропъжда зимата от лицето на човек.”

„Фортуна не само, че е сляпа, но ослепява и любимците си.”

ВИКТОР ЮГО - френски поет, писател, драматург, романист, художник и общественик, роден на 26 февруари 1802 г. Заема видно място в историята на френската литература през ХІХ век. Едни от най-известните му творби са „Парижката Света Богородица“ и „Клетниците“. Освен литературни изяви, той има и политически речи в Камарата на лордовете, в Учредителното събрание и Законодателното събрание, по въпроси засягащи например смъртното наказание. В творчеството му са включени и многобройни пътеписи и обширна кореспонденция. Допринася значително за обновяване на поезията и театъра.Помага на много поколения да видят и размислят над ангажираността на писателя в политическия и социалния живот. Заради своите многобройни изказвания е осъден на изгнание в продължение на двадесет години по време на Втората империя.Благодарение на моралните и политически избори, които прави през втората половина от живота си, той става популярна емблематична фигура на Третата република и при смъртта си, на 22 май 1885 г. той заслужава национално погребение. Останките му се намират в Пантеона в Париж, поставени там на 31 май 1885 г.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ОТКЪС

    Андрей Соколов - „За нашия дом"

    Книгата носи в себе си и предлага на вниманието на читателите важни факти, имена на хора, снабдена е със справочен апарат, който би бил полезен на всеки интересуващ се от историята на Шумен и България през отминалото 20-то столетие. 

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Щедрият талант на Сергей Безруков

    Бил член на путиновата партия „Единна Русия“, от която се самоотстранява след година, тъй като eдин артист цени повече своята творческа свобода.

„Цената, която плащаме за парите, често пъти е свободата.“

Робърт Луис Стивънсън, шотландски писател и композитор, роден на 13 ноември преди 168 години

Анкета

Липсва ли ви гражданската позиция на хората на изкуството?

Не, те са творци. - 7.1%
Да, те са истинският елит на обществото - 92.9%

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

Нова среща с хумора на братя Мормареви

„Еврейски вицове“ е една миниенциклопедия на еврейския дух, на усета на този народ да се шегува и иронизира дори в най-трагични мигове от съществуването му.

"Валутният риск в икономиката" (ревю)

Съществени моменти в монографията са анализираните валутен риск и валутна система в България от 1878 г. досега, както и практико–приложните измерения на валутния риск.

Късното признание на Орсън Уелс

„От другата страна на вятъра“ е не само присмех към лудостта на целулоидния свят, а  по-скоро равносметка на един изминат и пълен с провали и амбиции творчески път, в чието начало се откроява с елмазен блясък шедьовъра „Гражданинът Кейн“(1941), а в края е изкусителния експеримент „Ф като фалшификация“(1975).