„Трябва да се откажем от сюжета, може и без декори и пищни костюми. Тялото на танцьора – неговият основен инструмент, то трябва да се вижда. Вместо декори – променете света… Танцът изразява всичко с помощта на музиката.”

„Нямам нужда от хора, които искат да танцуват, искам тези, които не могат без танца.”

„Започва се с пот, много пот, а след това идва красотата. И то само ако имате късмет и Бог чуе молитвите ви.”

„В танца има не малко лудост, която е много полезна на всички.”

„Понякога в две минути танц ние живеем по-ярко и интензивно, отколкото за десетилетие обикновен живот.” 

„Бог създава, аз не създавам. Опитвам се, крада от всичко навсякъде, за да направя това, което се вижда.”

„В моя балет жената е главната. Бог е създал мъжете, за да възхваляват жените. Те не са равни на мъжете. Те са по добри.”

„Балетът е изцяло женско царство.”

„В балета не можеш да разкажеш сложна история, защото няма как да се танцува със синоними.”

 „Голяма част от балетните педагози в САЩ са ужасни. Ако те бяха в медицината, всички щяха да бъдат отровени.”

„Всеки се ражда да бъде велик танцьор.”

„По кръв съм грузинец, културата ми е руска, а по националност съм от Петербург.”

„Балетът е свят на жените, в който мъжете са почетни гости.”

„Мъжът в балета е акомпанимент на женския танц.”

„По мое време в Петербург се разказваше следният анекдот: Попитали студент колко симфонии е написал Чайковски. Студентът отговорил: Три – Четвърта, Пета и Шеста.”

ДЖОРДЖ БАЛАНЧИН (Георгий Баланчива́дзе) - е руски балетист, руски и американски балетмайстор, американски балетен педагог и хореограф, роден на 22 януари 1904 г. Учи в балетната школа на музикалния Мариински театър и след завършването му (1921) постъпва в неговия кордебалет. Завършва Петроградската консерватория през 1923 г. Като студент е сред организаторите на експерименталната група „Млад балет“ («Молодой балет»), където се пробва като хореограф. Не се завръща от гастроли в Германия през 1924 г. заедно с други съветски танцьори. По покана на Сергей Дягилев постъпва като хореограф в неговия „Руски балет“ в Париж. Тогава по негов съвет променя имената си. След смъртта на Дягилев (1929) работи в Лондон, Копенхаген, Монако. През 1933 г. се преселва в САЩ, където най-напред основава балетна школа, а след година - професионалната трупа „Американски балет“. От 1948 г. ръководи балетната група „Ню Йорк сити балет“. Обновява традициите на симфоничния балет. Поставя над 100 балета, предимно творби на Игор Стравински: "Аполон Мусагет"; "Блудният син"; "Сватба"; "Пулчинела"; "Орфей" и др. Умира на 30 април 1983 г. в Ню Йорк.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАРОДИЯ

    "Жив е все още"

    На една страна евро банкноти,

    на друга метнал пищов злодеят

    и там, на пода, дамски кюлоти

    издайно в мрака едва белеят.

  • КЛАСАЦИЯ

    10-те най-добри филма на XXI век, които вече са класика

    BBC Culture не приемат тезата за тоталната филмова суша и се допитват до 177 кинокритици от различни страни кои са 10-те заглавия, създадени от 2000 г. до днес, които ще останат в киноисторията.

     
  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • БЕЗПОДОБНИЯ

    „Масонската ложа и братството на Левски”

    Делото и животът  на Апостола на българската свободата винаги са будили интерес. 

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Избрали сме за емблема лъва, а ни подхожда хиената, чакала или вълка, изобщо животно от най-крадливите. ”

Емилиян Станев, български писател, роден на 28 февруари преди 114 години

Анкета

"Туитър" наруши ли свободата на словото, като блокира Тръмп?

Да - 65%
Не - 35%
Не мога да преценя - 0%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

За опашката, кандидат-президента и вечната ни орис

 

 

Опашката“ (2021) е писан седем години. Замислен и реализиран е преди пандемията и звучи като дистопия.

За новините по света и хората

 

Филмът „Новини от света“ е немислим без Том Ханкс, който, остарявайки, става все по-добър, а неговите персонажи вече се изпипват филигранно и детайлно като за световно изложение.

Всевиждащото око и свещеният триъгълник

 

Книгата „Свещеният триъгълник. Българската следа в историята на оперативното масонство“ е съчетание на археология, история, география, архитектура, строително инженерство и не на последно място – културология.