„Средно на всеки три дни съм сам на сцената лице в лице с публиката.”

„Чувствам се като малко момче, на което постоянно му предлагат нови играчки.”

„Моята сила е моят ентусиазъм.”

„Ако парите бяха единствената ми мотивация, щях да се организирам по-различен начин.”

„Гласът събира и предава лошото ти физическо състояние, емоционалните ти страдания и личните ти проблеми.”

„Вложих толкова много енергия да стигна върха, че приемам стреса да бъда там.”

„Винаги съм разучавал моите партии с оркестър, а не със пиано.”

„Атмосферата на театъра е моят кислород.”

„Пея и това е целият ми живот.”

„Когато бях млад, бях баритон и много далеч от възможностите, които имах след това като тенор.”

„Пеенето е форма на терапия.”

„Ожених се на 16, станах баща на 17 и се разведох на 18.”

„Ще докажа, че ме очаква голяма диригентска кариера.”

„Няма да се откажа да пея опера, докато гласът ми позволява.”

„С нищо не съм заслужил този глас.”

ПЛАСИДО ДОМИНГО - испански оперен певец, роден на 21 януари 1941 г. Той е един от най-добрите тенори в света. Напоследък обаче изпълнява партии на баритон както в младите си години. Записва и издава повече от 100 албума с класическа оперна музика, както и няколко албума с популярни испански любовни песни. Заедно с Хосе Карерас и Лучано Павароти изнасят незабравими концерти, с което популяризират сред широката слушателска аудитория класическото песенно изкуство. Организира и участва в редица големи благотворителни акции, давайки принос в събирането на милиони долари за жертвите на земетресения в Северна Америка, на болестта СПИН и др. Цялостният му артистичен и хуманитарен принос е оценяван многократно – носител е на високи американски, британски, френски и други отличия. Номиниран е от най-авторитетните издания на света за „Крал на операта“ („Нюзуик“), „Ренесансов мъж в музиката“ („Кориере дела сера“), „Най-велик оперен артист на модерните времена“ („Гардиън“).

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

  • ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ

    Елин Пелин - "Напаст Божия"

    Бог не е милостив - не молете му се! Нека като жабите, кога им пресъхне блатото - да прокълнем и да умрем!

„Човек, който седи в кладенеца, вижда само парче от небето.“

Едгар Уолъс, английски писател, роден на 1 април преди 145 години

Анкета

В пандемията купувате ли книги онлайн?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Да останеш човек извън играта

Филмът „Извън играта“ е не е сълзлива история за опитите на един съкрушен човек да се пребори с алкохолната си зависимост и разпада на брака и семейството си.  Не е и приказка за трудния път към успеха със стоп кадър от извоювания заслужен  триумф.

„Живот на една гара“ –  анатомия на самотата и страха

Романът следва  модела на знаменити световни романи, решени като философски есета - притчи: „Процесът“ на Франц Кафка, „Чумата“ от Албер Камю, „Погнусата“ от Жан-Пол Сартр, пиесата „Носорозите“ на Йожен Йонеско.

„Останалото е пепел“ - драматична история с универсално звучене

 

Филм с такъв скромен бюджет – 300 000 лева,  все пак звучи автентично като визия.