„Говоренето не струва нищо, освен ако не е в Конгреса.“

„Не мога да пиша, ако има някой друг в къщата, дори чистачката.“

„Въображението ми функционира много по-добре, когато не се налага да комуникирам с хора.“

„Колко лесно е да излъжеш, когато знаеш, че ще умреш.“

„Честността е най-лошата политика, която мога да си представя.“

„Няма нищо по-глупаво от бъдеще без история.“

„Нито животът, нито природата се интересуват от това дали справедливостта е възтържествувала.“

„Имам телефона на Греъм Грийн, но не мисля да го използвам. Не търся други писатели, защото знам, че всички ние искаме да сме сами.“

 „Страстта на обществото към справедливостта ми се струва скучна и изкуствена.“

„Не искам да познавам филмови режисьори. Не искам да се бъркам в работата им, както не искам и те да се бъркат в моята.“

„Предполагам, че Господ и Дявол танцуват ръка за ръка през цялото време.“

„Бог не ни дава повече, отколкото можем да понесем. Как обаче обработваме случващото се прави ситуацията по-трудна.“

„Ако някой е купил моя книга, знае, че тя не е написана, за да се прави филм от нея.“

„Пиша 4-5 часа на ден, 7 дни в седмицата.“

„Мисля, че Дж. Д. Селинджър е прав да не дава интервюта и да не се появява в публичното пространство.“

ПАТРИША ХАЙСМИТ – американска писателка, родена на 19 януари 1921 г. Авторка е на криминални романи, психологически трилъри и разкази с неочакван край, носителка на най-важните световни награди за детективска литература. Пише и под псевдонима Клеър Морган. Става известна още с първата си книга, „Непознати във влака“ (1950), по която Реймънд Чандлър прави сценарий, а Алфред Хичкок - филм. Поредицата от произведения с един от по-късните ѝ герои, Том Рипли, също става основа за ред екранизации (на режисьорите Вим Вендерс, Антъни Мингела и др.). По романа й „Цената на солта”е сниман успешният филм „Карол” на Тод Хейнс. Умира от рак на 4 февруари 1995 г. в Швейцария.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАРОДИЯ

    "Жив е все още"

    На една страна евро банкноти,

    на друга метнал пищов злодеят

    и там, на пода, дамски кюлоти

    издайно в мрака едва белеят.

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

„По-добре да се задоволявате с малко, отколкото да имате злато и студено сърце!“

Вилхелм Хауф, германски писател, роден на 29 ноември преди 218 години

Анкета

Трябва ли хората на изкуството да имат гражданска позиция?

Да, защото те са елитът на обществото - 93.8%
Не, да се занимават само с изкуство - 0%
Не мога да преценя - 0%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

„Пепел върху слънцето“ е важен и необходим филм

Направен с вкус и необходимата професионална зрелост, той поставя важни и значими проблеми, които не ни оставят безразлични.

„Тенет“ и Нолан

 

Филмът връща чистата емоция на публиката, предлага й качествено зрелище, а самият зрител се отблагодарява с това, че отново се насочва към салона.

Дори и да сме от глина, трябва да съхраним човешкото в себе си

 

Като Достоевски и Добромир Байчев вярва в благородните начинания, търси човека и в най-големия злодей.