„Много съм чувствителен към архитектурата. Само нейната сила може да изрази цялата чудовищност на човешката култура.” 

„Някои хора живеят по-често от други.”

„Жените много се доверяват на мъжете, които не виждат в тях жени.” 

„Когато един човек страда, ти е мъчно за него. Но когато са цял хор, почва да ти се струва, че си в ада.”

„Парите са хартия.”

„Да твориш за собственото си дете – ето това е щастието.” 

„Репортерите търсят конфликти – колкото по-кървави, толкова по-добре. А там, където се сблъскват със съчувствие, се стараят да опишат пълната му противоположност.” 

„Всеки мисли, че е много особен, когато загуби любовта си. А това се случва всекидневно с много други.” 

„Ако смъртта не значи нищо, какво може да означава животът?”

„Бог сигурно си има разумни основания за цялото това разнообразие на света.”

„Реших, че съм писател, когато бях на девет години. Но понеже не смятах, че това изисква да пиша, започнах да чета наред.” 

ЕДГАР ДОКТОРОУ - американски писател, роден на 6 януари 1931 г.  Произхожда от семейство на руски евреи. Бил е сценарист в „Калъмбия пикчърс“, работил е като редактор в „Ню америкън лайбръри“ и „Дайъл нюз“. За творчеството му е характерно съчетанието на исторически факти с реални и по-рядко измислени личности. Много често на фокус са социални проблеми. „Рагтайм“, „Езерото на гмурците“, „Световното изложение“ „Били Батгейт“, „Жития на поети“ са сред най-известните му творби. Първата екранизация на роман е на „Добре дошли в лошите времена“ (1967). Сред най-забележителните филми, направени по творби на автора са „Рагтайм“ – режисьор Милош Форман (1981), и „Били Батгейт“ – режисьор Робърт Бентън, с участието на Дъстин Хофман, Никол Кидман, Лорън Дийн, Брус Уилис. Носител е на множество литературни награди. Умира на 21 юли 2015 г.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

  • ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ

    Елин Пелин - "Напаст Божия"

    Бог не е милостив - не молете му се! Нека като жабите, кога им пресъхне блатото - да прокълнем и да умрем!

„Туземците от южните морета не говорят английски, но речникът им е достатъчен да поставят всички холивудски филми в две категории: пата-кюта и пляс-пляс.”

Марлон Брандо, американски актьор, роден на 3 април преди 96 години

Анкета

В пандемията купувате ли книги онлайн?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Да останеш човек извън играта

Филмът „Извън играта“ е не е сълзлива история за опитите на един съкрушен човек да се пребори с алкохолната си зависимост и разпада на брака и семейството си.  Не е и приказка за трудния път към успеха със стоп кадър от извоювания заслужен  триумф.

„Живот на една гара“ –  анатомия на самотата и страха

Романът следва  модела на знаменити световни романи, решени като философски есета - притчи: „Процесът“ на Франц Кафка, „Чумата“ от Албер Камю, „Погнусата“ от Жан-Пол Сартр, пиесата „Носорозите“ на Йожен Йонеско.

„Останалото е пепел“ - драматична история с универсално звучене

 

Филм с такъв скромен бюджет – 300 000 лева,  все пак звучи автентично като визия.