"Не знам за какъв ме мислят. Навярно за странен екземпляр."

„Ако искаш да разсмееш Бог, опиши му плановете си за бъдещето.“ 

"Богатството е за предпочитане пред бедността, но само по финансови причини."

"Ако си бисексуален, това чисто теоретически удвоява шансовете ти за приятно изкарване в събота вечер."

"Гордея се с този прекрасен златен часовник с ланец. Продаде ми го дядо ми на смъртния си одър."

"Когато до родителите ми достигна слуха, че са ме отвлекли, те веднага дадоха стаята ми под наем."

"При секса е като при картите. Ако нямате добър партньор, трябва да имате добра ръка."

"Обмисляхме какво да правим: да отидем на Бахамските острови или да се разведем. В края на краищата решихме, че Бахамските острови е удоволствие само за две седмици, докато добрият развод остава за цял живот."

"Не мога да слушам продължително Вагнер. Обзема ме желание да превзема Полша."

"Не ме взеха в отбора по шах заради ръста ми."

"Не че се страхувам да умра - просто не искам да присъствам на това."

"Вярвам във всевиждащото око, което ни наблюдава отгоре. За съжаление, това е правителството."

"Не искам безсмъртие на творенията ми. Трябва ми безсмъртие, за да не умра."

"За да се играе в комедия, по рождение трябва особено качество. Комиците винаги са умели да играят драматични роли, но вземете драматичен актьор като Марлон Брандо и ще се убедите, че комедията не му се отдава лесно."

"Аз не съм по пиенето — тялото ми не приема никакъв спирт. На Нова година изпих две Мартинита и се опитах да отвлека асансьор и да отлетя с него за Куба."

"80% от успеха в живота се дължи на показността."

"В САЩ е трудно да се намерят нормални мъже. Всички изглеждат като Брад Пит, или Ал Пачино, или Робърт де Ниро."

"Между любовта и секса има голяма разлика - сексът премахва чувството на неловкост, а любовта го поражда."

"Щастието е талантът да цениш това, което имаш, а не това, което нямаш."

"Единствената разлика между трагедията и комедията е в това, че в комедията хората намират начин да се справят с трагедията. Разбира се, хуморът не може да бъде отговор на всички житейски проблеми, но той е нещо като лейкопласт. Това е по-добре, отколкото да ходиш с открита рана."

"Ако хората имаха повече чувство за хумор, щяхме да живеем в съвсем друг свят."

УДИ АЛЪН (Алън Стюарт Конигсберг) - американски режисьор, актьор, сценарист, драматург и музикант от еврейски произход, роден на 1 декември 1935 г. Над 50 години снима комедии, в които акцентът са неуредиците в брачния живот, проблемите между мъжете и жените, комичните ситуации във всекидневния битов живот. Има и няколко продукции в холивудски стил, в които обичайният му хумор доминира, както обикновено. Три пъти е печелил "Оскар" за сценарий и режисура с филмите "Ани Хол" и "Хана и нейните сестри". Има "Златен глобус" с "Пурпурната роза на Кайро" и множество награди БАФТА. Животът му е белязан от огромен скандал с актрисата Миа Фароу с която живее и снима дълги години и от която има син. Алън е женен за една от осиновените дъщери на Фароу, което тя до днес не може да му прости. В семейството периодично избухват скандали с обвинения, че Алън е блудствал с другата осиновена дъщеря и че биологичният му син може да е на Франк Синатра, с когото Миа Фароу е имала връзка на младини. Бащата на Алън Мартин Кьонигсберг (1900-2001) доживява 101 години. Майка му Нети Чери (1906-2002) умира на 96 г.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ОТКЪС

    Андрей Соколов - „За нашия дом"

    Книгата носи в себе си и предлага на вниманието на читателите важни факти, имена на хора, снабдена е със справочен апарат, който би бил полезен на всеки интересуващ се от историята на Шумен и България през отминалото 20-то столетие. 

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Щедрият талант на Сергей Безруков

    Бил член на путиновата партия „Единна Русия“, от която се самоотстранява след година, тъй като eдин артист цени повече своята творческа свобода.

„Ако съм успяла да озаря дори едно-единствено тъжно детство, значи съм напълно удовлетворена.“

Астрид Линдгрен, шведска писателка, родена на 14 ноември преди 111 години

Анкета

Липсва ли ви гражданската позиция на хората на изкуството?

Не, те са творци. - 7.1%
Да, те са истинският елит на обществото - 92.9%

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

Нова среща с хумора на братя Мормареви

„Еврейски вицове“ е една миниенциклопедия на еврейския дух, на усета на този народ да се шегува и иронизира дори в най-трагични мигове от съществуването му.

"Валутният риск в икономиката" (ревю)

Съществени моменти в монографията са анализираните валутен риск и валутна система в България от 1878 г. досега, както и практико–приложните измерения на валутния риск.

Късното признание на Орсън Уелс

„От другата страна на вятъра“ е не само присмех към лудостта на целулоидния свят, а  по-скоро равносметка на един изминат и пълен с провали и амбиции творчески път, в чието начало се откроява с елмазен блясък шедьовъра „Гражданинът Кейн“(1941), а в края е изкусителния експеримент „Ф като фалшификация“(1975).