„Да виждаш и правиш нови неща е огромно удоволствие.”

„Войната неизбежно изтощава държавната хазна. Нима взетото от победените би я напълнило? Като се започне с древните римляни, не знам нито един народ, който да е забогатял от победа.”

„Войната превръща в диви зверове хора, родени да бъдат братя.”

„Глупав е този, който не се променя.”

„За велики дела е нужно огромно постоянство.”

„За глупака старостта е бреме, а за човека на науката – златна жътва.” 

„Да живееш значи да се трудиш. Трудът е животът на човека.”

„Завистта е отрова за сърцето.”

„Любовта е най-силната от всички страсти, защото завладява едновременно главата, сърцето и тялото.” 

„Съди за човека повече по въпросите му, отколкото по отговорите му.” 

„С годините всички страсти умират, само себелюбието никога не умира.” 

„Съперничеството е храна за гения.” 

„Старостта е за това да се получават огорчения, но тя трябва да е достатъчно благоразумна, за да ги понася безропотно.” 

„Едно от най-важните човешки права е правото да не бъдеш прав.“

„Лекарите са хора, които предписват лекарства, за които знаят малко, за да лекуват болести, за които знаят още по-малко, на човешки същества, за които не знаят нищо.“

„Прогресът е природен закон.”

„Свободата се състои в това да зависиш само от законите.”

„Невежеството е огромен недъг на човечеството.”

„Трудът често се оказва баща на удоволствието.”

ФРАНСОА-МАРИ АРУЕ, известен като ВОЛТЕР - френски писател и философ, роден на 21 ноември 1694 г. Той е един от символите на Просвещението, борец срещу религиозния фанатизъм и в подкрепа на прогреса и толерантността. Вярва в Бог и в либералната монархия. Най-известното му произведение е „Кандид или оптимизмът“. Автор е и на „Философски писма“, „Философски речник“ и множество пиеси, исторически съчинения и поезия. Оставил е богата кореспонденция. Умира на 30 май 1778 г. в Париж.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАРОДИЯ

    "Жив е все още"

    На една страна евро банкноти,

    на друга метнал пищов злодеят

    и там, на пода, дамски кюлоти

    издайно в мрака едва белеят.

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

„В любовта всички се нуждаем да упражняваме само едно: да си даваме свобода един на друг.”

Райнер Мария Рилке, австрийски поет, роден на 4 декември преди 145 години

Анкета

Трябва ли хората на изкуството да имат гражданска позиция?

Да, защото те са елитът на обществото - 93.8%
Не, да се занимават само с изкуство - 0%
Не мога да преценя - 0%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

„Пепел върху слънцето“ е важен и необходим филм

Направен с вкус и необходимата професионална зрелост, той поставя важни и значими проблеми, които не ни оставят безразлични.

„Тенет“ и Нолан

 

Филмът връща чистата емоция на публиката, предлага й качествено зрелище, а самият зрител се отблагодарява с това, че отново се насочва към салона.

Дори и да сме от глина, трябва да съхраним човешкото в себе си

 

Като Достоевски и Добромир Байчев вярва в благородните начинания, търси човека и в най-големия злодей.