„Времето е винаги минало, бъдещето е винаги перфектно.“

„Никога не си по-силен от момента, когато стъпиш на другия край на отчаянието.“

„Най-голямата лъжа, изричана за любовта, е, че тя освобождава.“

„Престанете да се тревожите за своята идентичност. Фокусирайте се върху хората, за които ви е грижа, идеите, които имат значение за вас, и вярванията, които отстоявате.“

„Литературата не трябва да бъде самодостатъчна. Романи, които засилват самодоволството на читателя, никак не помагат.“

 „Днес не мога да понасям телевизията и се надявам, че децата, които израстват с интернет един ден ще се върнат към истинската реалност.“

 „Причината да пиша е, за да не се разхождам като сомнамбул цял живот.“

„Човек няма любимци сред децата си, но има съюзници.“

„Всяка жена, която разчита само на лицето си, е глупачка.“

„Всеки момент се случва два пъти: отвътре и отвън, и двете истории са напълно различни.“

„Картичките създават впечатлението, че всички заслужават любов. Не. Всички заслужават чиста вода, но не и любов през цялото време.“

„Обектът на страстта е само спомагателен за самата страст.“

„Лесно е да сбъркаш жена с философия.“

„Завършените истории са редки, подобно на честността.“

„Не мога да повярвам, че хомосексуалността е толкова забавна. Хетеросексуалността поне не е.“

„Не се чувстам горда да бъда жена. Нито пък съм горда от това, че съм човек. Единствено съм щастлива, че съм такава.“

„Писателите не пишат това, което искат, а това, което могат.“

ЗЕЙДИ СМИТ - британска писателка, родена на 25 октомври 1975 г. Тя е една от най-награждаваните съвременни авторки. Известна е с романите „Бели зъби“, „N W“ и „За красотата“, които са преведени на български. Била е номинирана за „Букър“. Преподава творчесто писане в „New York University“ от 2010 г. Членува в Кралското литературно общество от 2002 г.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАРОДИЯ

    "Жив е все още"

    На една страна евро банкноти,

    на друга метнал пищов злодеят

    и там, на пода, дамски кюлоти

    издайно в мрака едва белеят.

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

"Не мога да слушам продължително Вагнер. Обзема ме желание да превзема Полша."

Уди Алън, американски режисьор, сценарист, актьор и музикант, роден на 1 декември преди 85 години

Анкета

Трябва ли хората на изкуството да имат гражданска позиция?

Да, защото те са елитът на обществото - 93.8%
Не, да се занимават само с изкуство - 0%
Не мога да преценя - 0%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

„Пепел върху слънцето“ е важен и необходим филм

Направен с вкус и необходимата професионална зрелост, той поставя важни и значими проблеми, които не ни оставят безразлични.

„Тенет“ и Нолан

 

Филмът връща чистата емоция на публиката, предлага й качествено зрелище, а самият зрител се отблагодарява с това, че отново се насочва към салона.

Дори и да сме от глина, трябва да съхраним човешкото в себе си

 

Като Достоевски и Добромир Байчев вярва в благородните начинания, търси човека и в най-големия злодей.