„Не искам да имитирам живота във филмите си, а да го представям.“

„Киното запълва празнините в живота ти и те отървава от самотата.“

„Киното се превърна в моя живот. Не просто част от него, а изцяло. Понякога си мисля, че единственият смисъл на преживяното от мен е натрупването на материал за следващия ми филм.“

„Има частица утопия във всяка романтична връзка.“

„Жените са по-силни от нас. Те конфронтират по-директно проблемите и затова са по-интересни. Не знам защо съм по-заинтересован от жените, не ходя на психиатър, който да ми каже, а и не искам и да знам.“

„Роден съм в много лош период за Испания, но пък страхотен за киното.“

„Цветовете са много важни за филмите и аз ги приемам сериозно.“

„Всеки един елемент в моите филми е избран умишлено. Той показва част от историята.“

„Ако правя англоезичен филм, то парите трябва да идват от Европа. Така запазвам независимостта и свободата си. Начинът, по който „Холивуд“ продуцира, не ме устройва.“

„Майка ми беше наистина творчески настроена жена, макар да изживя живота си като домакиня.“

„Смесването на комедия и трагедия е типично за испанската култура.“

„Дори да не бях успял като режисьор, пак щях да разказвам истории. Все щях да намеря медия, през която да ги споделям.“

„Всичко, което не е автобиографично, е плагиатство.“

„Успехът няма вкус или мирис, а когато свикнеш с него, сякаш вече не съществува.“

„Всичките ми филми са политически, дори да нямат политически елементи в тях.“

ПЕДРО АЛМОДОВАР – испански режисьор, роден на 25 септември 1949 г. Той е ключова фигура в испаноговорящото кино. Набира популярност в годините след падането на режима на генерал Франко. Носител е на всички престижни отличия, сред които наградите „Оскар“, „Златен глобус“, „Гоя“ и др. Сред филмите му са „Пепи, Луси, Бом и останалите момичета от квартала“, „Лабиринт на страстите“, „Жени на ръба на нервна криза“, „Всичко за майка ми“, „Кожата, в която живея“ и др. Алмодовар изиграва важна роля за реализирането на кариерите на актьорите Антонио Бандерас и Пенелопе Круз. 

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

  • ПОРТРЕТ

    Почит за Стефан Данаилов 

    Гледайки днес превъплъщенията му сме наясно, че дори и най-баналните, най-екзалтираните и конюнктурните са ценни именно като част от неговата биография.

„Животът е толкова прелестно заклинание, че всеки търси начин да го развали.“

Емили Дикинсън, американска поетеса, родена на 10 декември преди 187 години

Анкета

Харесвате ли книгите на Дан Браун и филмите по тях?

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

"Виктория и Абдул" на Стивън Фриърс (ревю)

Джуди Денч изнася филма на раменете си. Всеки неин едър план е уникален - тази актриса владее всяко мускулче на лицето си, тя може да играе дори само с очи, само с бръчките си дори.

"От Калифорния до Стълпище – историята на един емигрант" от Любен Рабчев (ревю)

На места нешлифована, историята печели с ясните си послания и с неуморимото желание на автора да предизвика апатичните българи, оставили се да ги носи течението.

"Идеал" или "Турбо"

"Дъвка за балончета" пита какво се е случило с децата на 80-те и техните мечти.

Страстта като невъзможност за щастие

50 години от екранизирането на  "Анна Каренина" от Александър Захри. Изпълнението на Татяна Самойлова се нарежда сред световните образци на тази роля за всички времена.

Рафаел – необходимата невинна жертва

„Рафаел“ е важна и значима книга в творческата биография на Леа Коен.