„Никога не подценявайте капацитета за унищожение на ревността и завистта.“

„Моята интерпретация си е моя интерпретация. Ако греша – ОК. Тя просто ще остане като част от историята.“

„Бил съм на война и ще ви кажа – не е лесно да убиваш. Кърваво, ужасно е и последствията са необратими.“

„Много съм зле с хорърите. Плаша се прекалено лесно.“

„Интересно е, че когато икономическите времена са най-тежки, хората приветстват либерализма.“

„Обядът е за слабите.“

„Аз съм драматург, а не историк. Моята работа е да интерпретирам по най-добрия начин, на който съм способен, а не да преразказвам.“

„Не е задължително да четеш е-книга. Може и обикновена книга. Искам традиционният начин на четене да се запази.“

„Когато гледаш филм, проследяваш мисловния процес на режисьора.“

„Тайната на писането на сценарии е да си задържиш задника на стола. СТОЛ + ЗАДНИК = СТРАНИЦИ.“

„Футболът е фигуративна война. Хората излизат като отбор, а не като индивидуалности. Също както и войниците.“

„Бях във Виетнам и останах там дълго време. Пушенето на марихуана направи разликата между това да останеш човек или да се превърнеш в звяр.“

„Май е най-добре да остана себе си. Останалите са все заети.“

„Старая се да правя филмите си така, сякаш ще умреш, ако пропуснеш следващата минута. Не си взимайте пуканки.“

„Независимостта е състояние на ума.“

ОЛИВЪР СТОУН -  американски режисьор, роден на 15 септември 1946 г. Набира популярност през 80-те години на миналия век с филмите си, насочени срещу Виетнамската война, в която е участвал като пехотинец. Има значими прожекции с политическа насоченост, както и блокбъстъри. Носител е на 3 награди „Оскар“, призове „Златен глобус“, „БАФТА“ и много други отличия. Сред филмите му са „Взвод“, „Роден на четвърти юли“, „Джей Еф Кей“, „Никсън“, „Всяка една неделя“, „Александър“, „Сноудън“ и др. 

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАРОДИЯ

    "Жив е все още"

    На една страна евро банкноти,

    на друга метнал пищов злодеят

    и там, на пода, дамски кюлоти

    издайно в мрака едва белеят.

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

„Ние, поетите, нямаме нужда от наркотиците, за да достигнем до границата между живота и смъртта.“

Луи Мал – френски режисьор, роден на 30 октомври преди 88 години

Анкета

Трябва ли хората на изкуството да имат гражданска позиция?

Да, защото те са елитът на обществото - 93.8%
Не, да се занимават само с изкуство - 0%
Не мога да преценя - 0%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

„Тенет“ и Нолан

 

Филмът връща чистата емоция на публиката, предлага й качествено зрелище, а самият зрител се отблагодарява с това, че отново се насочва към салона.

Дори и да сме от глина, трябва да съхраним човешкото в себе си

 

Като Достоевски и Добромир Байчев вярва в благородните начинания, търси човека и в най-големия злодей.

"Мисия „Грейхаунд“ не е на нивото на „Спасяването на редник Райън“ и „Подводницата"

 

Ако го нямаше Том Ханкс, продукцията просто щеше да бъде съвсем друга, с коренно различно звучене.