Барабан

Наркотикът е единствената субстанция, която помогнала на актьора да превъзмогне болката след катастрофа.

Хайде днес без салюти, без бронирана техника, без километри георгиевски лентички да си спомни за тези, които загинаха. Поровете се в семейните си албуми и покажете снимките на вашите роднини, които не са се върнали. Ако нямате снимки, назовете имена, годините, в които са живели. Каквото помните.
Хайде да си направим парад - не бравурен, а такъв, какъвто трябва да бъде на този ден. 

Във всеки един от нас съществува страх, че всичко, което сме направили, няма никакво значение. Криминалните сериали са много добри в това да ни помагат да избягаме от тази мисъл.

Повече от правилно е ПЕН да отдаде почит на жертвите и да осъди техните убийства без гнусно увъртане...

Важни в нашите очи са правата на творците. Без своите морални и материални права творците ще бъдат лишени от възможността за препитание и от свободата да продължават да създават, а също така ще загубят контрол върху използването на своите произведения...

През 19 в. фрeнският историк Ернст Ренан малко надменно разграничава историческите народи от етнографските. Вторите съществуват не по своя воля, а защото са били открити от някакъв пътешественик, завоевател, мисионер. Те не са се преборили за място под слънцето, а са признати по волята на Великите сили. Днес това определение предполага актуализация: на мястото на етнографа се е настанил туристът.

„Авторитарната турска армия, която в продължение на десетилетия властваше в страната, бе заменена от едно авторитарно ислямистко правителство.

 

  • ОТКЪС

    Андрей Соколов - „За нашия дом"

    Книгата носи в себе си и предлага на вниманието на читателите важни факти, имена на хора, снабдена е със справочен апарат, който би бил полезен на всеки интересуващ се от историята на Шумен и България през отминалото 20-то столетие. 

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Щедрият талант на Сергей Безруков

    Бил член на путиновата партия „Единна Русия“, от която се самоотстранява след година, тъй като eдин артист цени повече своята творческа свобода.

„Културата на човечеството не притежава нищо по-ценно, по-чудесно и по-важно от книгата.“

Герхарт Хауптман, германски драматург, роден на 15 ноември преди 156 години

Анкета

Липсва ли ви гражданската позиция на хората на изкуството?

Не, те са творци. - 7.1%
Да, те са истинският елит на обществото - 92.9%

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

Нова среща с хумора на братя Мормареви

„Еврейски вицове“ е една миниенциклопедия на еврейския дух, на усета на този народ да се шегува и иронизира дори в най-трагични мигове от съществуването му.

"Валутният риск в икономиката" (ревю)

Съществени моменти в монографията са анализираните валутен риск и валутна система в България от 1878 г. досега, както и практико–приложните измерения на валутния риск.

Късното признание на Орсън Уелс

„От другата страна на вятъра“ е не само присмех към лудостта на целулоидния свят, а  по-скоро равносметка на един изминат и пълен с провали и амбиции творчески път, в чието начало се откроява с елмазен блясък шедьовъра „Гражданинът Кейн“(1941), а в края е изкусителния експеримент „Ф като фалшификация“(1975).