"Директорът на музикалния театър Марио Николов спъва Държавния музикален и балетен център". Това каза пред журналисти министърът на културата Вежди Рашидов във връзка с предложението за уволнение на директор, съобщи "Фокус" вчера. "Когато предишният директор си отиде, остави печалба в музикалния театър от 600 000 лева, а след като дойде Марио Николов той беше на минус 600 000 лева. Бяха установени няколко нарушения, които ги има в сайта на министерството. Когато театърът е на минус, няма как да се плати на артистите, а след като те са в тежка ситуация, да взима болничен и да ходи в Констанца, е лошо отношение", подчерта Рашидов. "Законът е такъв, че когато му минат болничните, проверяваме дали те са реални. Такъв е законът, не мога да го сменя. Ще го търсим, когато му приключат болничните дни. Помолили сме да го проверят. Не искам да бъда краен, нямам нищо лично към Марио Николов, но тези артисти искат да ядат хляб и не е честно. Не му прави чест, театърът му е зле, той ходи да си прави хонорари", каза още министърът.

Ето какво отговори Николов в опровержение, публикувано на musictheatre.bg:

Във връзка с изказване на министъра на културата Вежди Рашидов отразено от Агенция Фокус на 18.08.2015 г. че „Когато предишният директор си отиде, остави печалба в музикалния театър от 600 000 лева, а след като дойде Марио Николов той беше на минус 600 000 лева.” съм длъжен да уточня, че  министърът вероятно е обобщил сумата от  553 125 лева, които от Министерството на културата все още не са изплатили на Държавния музикален и балетен център- София.  Сумата от 313 961 (триста и тринайсет хиляди деветстотин шейсет и един) лева министерството  трябва да изплати на  ДМБЦ-София за изпълнение на точка 6 от Методиката, а сумата от 239 164 лева  представлява изработената от ДМБЦ- София държавна субсидия през месец декември 2014 г. Тази  държавна субсидия е регламентирана в Методиката за  определяне на средствата по  чл. 23а от Закона за закрила и развитие на културата на държавните културни институти, които осъществяват дейност в областта на сценичните изкуства за 2014 година, утвърдена със заповед № РД09-162 / 27.03.2014г. и изменена със заповед № РД09-195/15.04.2014г. на министъра на културата.

Надявам се, че министърът на културата е бил искрен в мотивите си към Постановление № 200 от 31.07.2015 г., когато успя да убеди Министерския съвет, че сценичните изкуства се нуждаят от допълнителни 5 милиона лева, за да ги използва за „ разплащане на най-неотложните разходи на организации от театралното и музикално-танцовото изкуство, чрез преизчисление на полагащата се субсидия“. Защото приемането на това постановление показва, че „на минус” не е ДМБЦ- София или останалите 50 държавни културни института, които са второстепенни разпоредители на бюджети, а първостепенният разпоредител на бюджета – Министерство на културата.

МАРИО НИКОЛОВ, Директор на Държавен музикален и балетен център - София

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ОТКЪС

    Андрей Соколов - „За нашия дом"

    Книгата носи в себе си и предлага на вниманието на читателите важни факти, имена на хора, снабдена е със справочен апарат, който би бил полезен на всеки интересуващ се от историята на Шумен и България през отминалото 20-то столетие. 

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Щедрият талант на Сергей Безруков

    Бил член на путиновата партия „Единна Русия“, от която се самоотстранява след година, тъй като eдин артист цени повече своята творческа свобода.

„Цената, която плащаме за парите, често пъти е свободата.“

Робърт Луис Стивънсън, шотландски писател и композитор, роден на 13 ноември преди 168 години

Анкета

Липсва ли ви гражданската позиция на хората на изкуството?

Не, те са творци. - 7.1%
Да, те са истинският елит на обществото - 92.9%

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

Нова среща с хумора на братя Мормареви

„Еврейски вицове“ е една миниенциклопедия на еврейския дух, на усета на този народ да се шегува и иронизира дори в най-трагични мигове от съществуването му.

"Валутният риск в икономиката" (ревю)

Съществени моменти в монографията са анализираните валутен риск и валутна система в България от 1878 г. досега, както и практико–приложните измерения на валутния риск.

Късното признание на Орсън Уелс

„От другата страна на вятъра“ е не само присмех към лудостта на целулоидния свят, а  по-скоро равносметка на един изминат и пълен с провали и амбиции творчески път, в чието начало се откроява с елмазен блясък шедьовъра „Гражданинът Кейн“(1941), а в края е изкусителния експеримент „Ф като фалшификация“(1975).