"Директорът на музикалния театър Марио Николов спъва Държавния музикален и балетен център". Това каза пред журналисти министърът на културата Вежди Рашидов във връзка с предложението за уволнение на директор, съобщи "Фокус" вчера. "Когато предишният директор си отиде, остави печалба в музикалния театър от 600 000 лева, а след като дойде Марио Николов той беше на минус 600 000 лева. Бяха установени няколко нарушения, които ги има в сайта на министерството. Когато театърът е на минус, няма как да се плати на артистите, а след като те са в тежка ситуация, да взима болничен и да ходи в Констанца, е лошо отношение", подчерта Рашидов. "Законът е такъв, че когато му минат болничните, проверяваме дали те са реални. Такъв е законът, не мога да го сменя. Ще го търсим, когато му приключат болничните дни. Помолили сме да го проверят. Не искам да бъда краен, нямам нищо лично към Марио Николов, но тези артисти искат да ядат хляб и не е честно. Не му прави чест, театърът му е зле, той ходи да си прави хонорари", каза още министърът.

Ето какво отговори Николов в опровержение, публикувано на musictheatre.bg:

Във връзка с изказване на министъра на културата Вежди Рашидов отразено от Агенция Фокус на 18.08.2015 г. че „Когато предишният директор си отиде, остави печалба в музикалния театър от 600 000 лева, а след като дойде Марио Николов той беше на минус 600 000 лева.” съм длъжен да уточня, че  министърът вероятно е обобщил сумата от  553 125 лева, които от Министерството на културата все още не са изплатили на Държавния музикален и балетен център- София.  Сумата от 313 961 (триста и тринайсет хиляди деветстотин шейсет и един) лева министерството  трябва да изплати на  ДМБЦ-София за изпълнение на точка 6 от Методиката, а сумата от 239 164 лева  представлява изработената от ДМБЦ- София държавна субсидия през месец декември 2014 г. Тази  държавна субсидия е регламентирана в Методиката за  определяне на средствата по  чл. 23а от Закона за закрила и развитие на културата на държавните културни институти, които осъществяват дейност в областта на сценичните изкуства за 2014 година, утвърдена със заповед № РД09-162 / 27.03.2014г. и изменена със заповед № РД09-195/15.04.2014г. на министъра на културата.

Надявам се, че министърът на културата е бил искрен в мотивите си към Постановление № 200 от 31.07.2015 г., когато успя да убеди Министерския съвет, че сценичните изкуства се нуждаят от допълнителни 5 милиона лева, за да ги използва за „ разплащане на най-неотложните разходи на организации от театралното и музикално-танцовото изкуство, чрез преизчисление на полагащата се субсидия“. Защото приемането на това постановление показва, че „на минус” не е ДМБЦ- София или останалите 50 държавни културни института, които са второстепенни разпоредители на бюджети, а първостепенният разпоредител на бюджета – Министерство на културата.

МАРИО НИКОЛОВ, Директор на Държавен музикален и балетен център - София

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАРОДИЯ

    "Жив е все още"

    На една страна евро банкноти,

    на друга метнал пищов злодеят

    и там, на пода, дамски кюлоти

    издайно в мрака едва белеят.

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

„Колелото на съдбата се върти по-бързо от перките на мелницата, а онези, които бяха вчера на върха, днес се изхвърлени в прахта.“
Мигел де Сервантес, испански писател, роден на 29 септември преди 473 години

Анкета

Трябва ли хората на изкуството да имат гражданска позиция?

Да, защото те са елитът на обществото - 93.8%
Не, да се занимават само с изкуство - 0%
Не мога да преценя - 0%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Дори и да сме от глина, трябва да съхраним човешкото в себе си

 

Като Достоевски и Добромир Байчев вярва в благородните начинания, търси човека и в най-големия злодей.

"Мисия „Грейхаунд“ не е на нивото на „Спасяването на редник Райън“ и „Подводницата"

 

Ако го нямаше Том Ханкс, продукцията просто щеше да бъде съвсем друга, с коренно различно звучене.

За Дизела и неговата предпоследна крачка

 

Историята на Кирил Николов нагледно доказва в какво се превръщат мечтите, ако ги преследваш упорито и последователно.