new.aej-bulgaria.org

Aсоциацията на европейските журналисти – България изразява категоричното си несъгласие с атаката срещу журналисти от Би Ти Ви, от страна на заместник-председателя на парламента Валери Симеонов. В студиото на БНТ, Симеонов обвини в корупция двама журналисти от Би Ти Ви и ги заплаши с привикване от прокуратурата.

Миналата седмица бизнесменът Цветомир Найденов обвини БТВ, че не е оповестила данните от папка, която той е предоставил на медията през декември. Това стана повод и за днешните нападки на Симеонов.

Сигнал с твърдения, че Би Ти Ви и на “Дневник” не са публикували предоставена от него информация бе получен и в АЕЖ и от Найденов. 

След разглеждане на случая, АЕЖ застава зад позициите, публикувани от “Икономедия” АД и Би Ти Ви Медия Груп. В подробно изложение Дневник обясни, че ролята на журналистиката е да проверява фактите, а не да се превръща в “пощенска кутия” за едностранчиви твърдения в бизнес или други спорове, както и че след проверка се оказало, че част от твърденията на Найденов не отговарят на истината.

По никакъв начин не може да се приеме, че става дума за прикриване на информация при условие, че разкритията за предполагаемата престъпна дейност на Васил Божков и действията на прокуратурата бяха широко отразени от тези и други медии.

Журналистите не могат да бъдат обинявани в укривателство. Функция на журналистиката да е да събира, проверява и оповестява проверена информация, която е от висок обществен интерес. Журналистите не могат да се използват за решаване на корпоративни спорове.

Далеч от доказани са и днешните обвинения на Валери Симеонов, комуто е удобно да атакува журналисти, скрит зад властовата си позиция и депутатския имунитет.

Това е поредната подобна проява на този политик, но вероятно е и част от целенасочена атака срещу две все още критични медийни групи. Тази атака е част от голямата война за овладяване на медийния сектор. Известно е, че “Икономедия” не за първи път става обект на репресивни действия от страна на държавни институции, а атаката срещу Би Ти Ви трябва да се разглежда в контекста на случилото се с другите две телевизии с национално покритие, както и на несигурността около промяната в собствеността ѝ.

АЕЖ категорично застава в защита на журналистите и правото им на редакционна независимост. АЕЖ ще информира за случващото се и международните си партньори.

АЕЖ наблюдава внимателно медийните проявления на бизнес конфликта между някогашните съдружници още от миналото лято. С притеснение отбелязваме тенденциите в редица медии да се появяват анонимни публикации, защитаващи единствено тезата на едната, или другата страна, без да бъдат търсени фактите.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Талант, който не се мени, не се движи и обновява, тлее и загива.“

Леон Даниел, български театрален режисьор, роден на 17 февруари преди 93 години

Анкета

Гледате ли българско кино?

Да, с удоволствие - 32.3%
Да, с познавателна цел - 19.4%
Не, слабо е - 45.2%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Посмъртна изповед" е антибиотик срещу носталгията по тоталитарното общество

Преживяното от Денчо Знеполски е разказано така, както нормалният човек просто не може да си го представи и в най-развинтеното свое въображение.

Наръчник на оптимиста или защо „Паразит“ взе главните „Оскар”-и

Лентата взе наградата за най-добър международен филм не само защото е вещо направена и впечатляваща за гледане, но и тъй като основният й конкурент се казваше „Болка и величие“.

За романа „18 % сиво“ и неговата екранна интерпретация

Филмът “ разчита основно на славата на книгата и харизмата на Руши Виденлиев.