ДАРИНА ТАКОВА, "ФЕЙСБУК"

Значи, ще споделя нещо очевидно. 

То е ясно като бял ден. 

Никой не се интересува от опера и класическа музика като цяло. Зала 1 на НДК беше рехава на концерта на Анджела Георгиу, една безспорна дива, супер зведа, почти без еквивалент в близкото минало и настоящето, изводът ми освен това е, че у нас никога няма да дойде голяма звезда в апогей на кариерата си, а когато вече е в заник. Или, ако си представим, че дойде, то денонощно, месеци наред ще трябва да гърми реклама с интервюта и пикантерии от личния живот на звездата, за да дойдат около 2000 души.

Ние този интерес към операта го изгубихме безвъзвратно с гигантска манипулация над публиката, наричайки всяка поредна халтура "звездна", всяка певица прима и дива и всеки диригент "новия Караян"..... Хората просто не са тъпи, те имат интуиция, а повечето са чули най-доброто през годините. Сега тези събития се аплодират предимно от феновете на Клайдерман, Бочели, Рийо...

Та! Самите ние, цяла голяма компания, в деня на въпросния концерт се сдобихме с 20 билета на цена 96 лева единия... гратис. Това, ако го разбере самата Георгиу, ще колабира, слава Богу, няма как да го разбере. А по целия свят се избиват за билети за подобен концерт...

За да има пращяща по шевовете зала на оперни концерти и спектакли, е нужен не просто ПР, а кампания, създадена и проведена от хора, които не просто познават, а РАЗБИРАТ ПРОДУКТА, КОЙТО ПРОДАВАТ. Такива в България няма. Тук тези събития се рекламират от хора, които с лека ръка злоупотребяват с понятия като прима, дива, гений, титан, легенда и (признавам, любимият ми хит, употребен по адрес на Клайдерман) "човекът, направил най-много за пианото след Бетовен". 

Аз познавам отлично културния живот на България с всичките му тайни и явни игри, маневри, подводни камъни и очеизвадно стоящи насреща му айсберги. Затова, да видя полупразна зала на културно събитие с класическа музика, не е изненада. 

Искам да напомня само едно. Публиката на едното не е публиката на другото. Пълненето на театрална, естрадна или поп-фолк зала не е за сметка на оперно или симфонично събитие, защото процентът на припокриващ се таргет публика е минимален, ако не дори отрицателен.

И все пак....

Зала 1 на НДК съм я виждала пращяща по шевовете само три пъти на три абсолютно различни по тема и характер събития:

На концерт на Веселин Mаринов, с допълнителни столове по всички пътеки между блоковете.

На концерта на Валерий Гергиев, Денис Мацуев и Мариинский театр.

И онази вечер на осми март на Trastena One night stand, което за мен е най-впечатляващото нещо, защото 8 крехки, красиви жени, които с изключение на Мария Силвестър и Гери Турийска не са в сферата на шоу бизнеса и изпълнителските изкуства, задържаха вниманието на 4000 души публика с думите и посланията си. На една абсолютно празна сцена. 

Всичко е ясно...

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • НОВА КНИГА

    Евелина Йекер  - „В името на живота“

    Млада жена пише писма на психотерапевтката си д-р Дорман между сесиите, а после изведнъж изчезва безследно. 

     
  • НОВА КНИГА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Любовта е като меда: можете да го опитате, но е невъзможно да плувате в него.“

Болеслав Прус, полски писател, роден на 20 август преди 172 години

Анкета

Кой е отговорен за счупените плочки на Ларгото?

Министерството на културата - 36%
Фирмата изпълнител - 40%
Скейтбордистите - 12%
Минувачите - 12%

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

Измамните "азбучни" истини. Съдът ли ще реши кога е възникнала българската нация?

Избледнялостта на българското име, за което говори Сидеров, през османските столетия, включително и в първите десетилетия на 19 век, е трудно оспорим факт (но трудно вписващ се в концепцията на късния националкомунизъм за 1300-годишна непрекъсната българска история).

Носталгично за „На всеки километър“

Легендарният сериал навършва половин век. На 20 август 1969 г. е премиерата на първия епизод – „шлеповете”.

Тарантино и неговата приказка за Холивуд

Именитият кинаджия предлага своя пореден девети  опус - пастиш, направен с вкус и размах, за който предварително знае, че ще има публика и успех. Дали ще го харесаме или не е отделен въпрос.