БОЖАНА АПОСТОЛОВА, "ФЕЙСБУК"

Скъпи приятели, имам един директен въпрос – тези млади, любопитни, развълнувани хора, напълнили Младежкия театър до пръсване, насядали по стълбите, правостоящи до вратите – да ви приличат на „овце”? И какво странно има в това, че писателят Георги Господинов има много почитатели, които четат книгите му, радват му се, възхищават му се? 

30 години се мъчим – „Жанет 45“ и аз, да полагаме усилия, за да будим интерес към българската книга, да се четат българските писатели и поети. За да се появи един господин Кадийски – да оплюе тях и техните читатели, да ги отрече, все едно ги няма, да ги назове овце. 

Не обиждайте българските читатели, те имат достатъчно добър вкус!

Не искам повече да коментирам. Срамувам се, че завистта и злобата са силата, която владее българи като Кадийски. Той не пише за „Всичките наши тела“, той пише, за да покаже себе си и да обиди лично. 

Докога интриги като тази ще насочват българското мислене и дух в оборите на духовната мизерия? Не е ли време да се вгледаме в себе си и да се зарадваме на талантите си? Срам ме е, срам ме е, срам ме е…

БЕЛ. РЕД.

Написаното от издателката е по повод текст на Кирил Кадийски, в който сравнява Господинов с добър овчар, а читателите му - с овце. 

 

Коментари  

0 #1 Кирил Кадийски 01-07-2018 16:21
Скъпи приятели, млади, любопитни, развълнувани хора, читатели на Георги Господинов,

предлагам ви да прочетете памфлета във вида, в който е публикуван в "Литернет",https://liternet.bg/publish11/k_kadiisk i/gospodinov.htm, за да видите, че г-жа Апостолова поради прекалена развълнуваност, стигнала до явна превъзбуда,вероятно не е чела изобщо това, от което взема повод за филипиката си и ви е подвела, че някой ви нарича овце.

А вие г-жо Апостолова,се срамувайте, срамувайте, срамувайте - има за какво,дори само за това, че се опитвате да заблудите читателите.

Кирил Кадийски
Цитиране
  • ОТКЪС

    Андрей Соколов - „За нашия дом"

    Книгата носи в себе си и предлага на вниманието на читателите важни факти, имена на хора, снабдена е със справочен апарат, който би бил полезен на всеки интересуващ се от историята на Шумен и България през отминалото 20-то столетие. 

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Щедрият талант на Сергей Безруков

    Бил член на путиновата партия „Единна Русия“, от която се самоотстранява след година, тъй като eдин артист цени повече своята творческа свобода.

„Четенето вероятно е алтернативен начин да намериш мястото си.”

Жозе Сарамагу, португалски писател, роден на 16 ноември преди 96 години

Анкета

Липсва ли ви гражданската позиция на хората на изкуството?

Не, те са творци. - 7.1%
Да, те са истинският елит на обществото - 92.9%

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

Нова среща с хумора на братя Мормареви

„Еврейски вицове“ е една миниенциклопедия на еврейския дух, на усета на този народ да се шегува и иронизира дори в най-трагични мигове от съществуването му.

"Валутният риск в икономиката" (ревю)

Съществени моменти в монографията са анализираните валутен риск и валутна система в България от 1878 г. досега, както и практико–приложните измерения на валутния риск.

Късното признание на Орсън Уелс

„От другата страна на вятъра“ е не само присмех към лудостта на целулоидния свят, а  по-скоро равносметка на един изминат и пълен с провали и амбиции творчески път, в чието начало се откроява с елмазен блясък шедьовъра „Гражданинът Кейн“(1941), а в края е изкусителния експеримент „Ф като фалшификация“(1975).