ВЕЛИСЛАВ МИНЕКОВ, "ФЕЙСБУК"

В. Рашидов, носител на титлата „Главен Мултак“ пред БНТ:

„Помните добре, не сте забраили бех казал, че ше пеят и Борис Христов и Гяуров, Кабаиванска, бех упрекнат от идни доста интелигентни журналисти, ама как ши пей кат е умрела, ами ши пей….“

Призова Гена и закопа Райна. Думи нямам…

Учебно помагало за факултета по журналистика в СУ. „Чепове за зеле“ са онези медии, които пропуснат този пореден скандал.

Интервю в национална медия (БНТ) водено от командирования за целта журналист Георги Любенов в Москва с бившия министър на културата, главен Мултак и председател на парламентарната комисия за култура и медии В. Рашидов (Веждю Радишев).

Можем да твърдим, че журналистът не е на „държавна ясла“ по определението на Рашидов. Същият представя т.нар. Главен Мултак като специална личност на този гастрол (софийската опера в Москва) и „специален гост“ пред политически независимата БНТ с „огромно желание и удоволствие“.

Цитати от същото „Интервю“, които чувате, но не се замисляте за значението на думите:

„А сига операта е много серьозно и много колективно изкуство, така че усилията са на сички“.

„Тази идея започна още докъто когато бех министър на вториа мандат“.

„Тогава отзад има Балшой театър има един много приятен ресторант, до три сутринта само с предишния директор водехме един тежък творчески разговор“.

„ Че ний докарахми с маестро Карталов едни от най-големите български гласове за дните на българската култура от Виена, Метрополитен иии Скалата“.

„ Това беше една заря от гласове, това бяха една много талантлива страна, за съжаление упреци.“

„ Вижте, аз ши ви дам един пример. Вий непрекъснато малко живейме леко примитивно особено в двайспърви век. И това казвам не за да засегна некой. За това, че хора койт не разбират от духовна култура, не бива да съ занимават с него. Ний малко сме специалисти по сичко“

„ Целата ни културна програма ни може съ изрази в едно хоро на Гранплас.“

„Хората ни гледат малко като индианци – шарени, хубави, буйни, но индианци“.

„Вижте, вий не сте съ видели немското прицидателство в тиролски танци на фарплаца или австрийското с валсове или да сте видели мазурка“.

„Извинявайте, малко по-сериозно трябва съ отнесеми към националната си духовност, защото къто във всичко от „Ролс-Ройс“ до „Шкода“ има неква разлика. Така и от клас големото изкуство от професионалното до самодейността има голема разлика.“

„Питахте мъ почетен гост ли съм, да поканен съм от специалния съветник на Путин ….“

„Ако имахме България десетина човека като Карталов, едни двигатели, серьозни монтьори, щехме да говориме малко по-малко за култура, но много по-съдържателно.“

„Успеха е много голем, ъъъ колега. По една проста причина, че много неколко години, много сериозно работихме за тоя успех и ползвахме сичките сили да докажеме и да им покажеме, че българите не само че са велики и големи, че имат равно място срещу сички равни велики.“

Който има съмнение в транскрипцията, може да сравни текста с оригиналното интервю.

Интересува ме мнението на родната интелигенция.

По-смелата част от същата.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ОТКЪС

    Умберто Еко - "Средновековното мислене"

    Това са студии, които покриват период от шейсет години. Техният оригинален дух е напълно съхранен, въпреки че авторът ги е шлифовал както библиографски, така и редакционно, за да се избегнат, макар и не изцяло, някои повторения и връщания към загатнатите теми.

     
  • ОТКЪС

    Светлана Алексиевич - "Чернобилска молитва"

    Книгата описва личната трагедия на хората след Чернобилската трагедия и показва как тя е повлияла на техния живот.

     

„Хората не искат да бъдат богати, те искат да бъдат по-богати от другите.“

Джон Мил, английски философ, роден на 20 май преди 212 години

Анкета

Тревожи ли Ви, че в България медиите са под натиск?

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

"Виктория и Абдул" на Стивън Фриърс (ревю)

Джуди Денч изнася филма на раменете си. Всеки неин едър план е уникален - тази актриса владее всяко мускулче на лицето си, тя може да играе дори само с очи, само с бръчките си дори.

Непретенциозна комедия за лятна разтуха

„Революция X“ ще си намери своята публика, особена в настъпващите горещи дни и ще се хареса от зрители с по-непретенциозен вкус, търсещи в киното основно леката забава.

Архитектура за хора от третата възраст

Книгата „Архитектура за хора от третата възраст“ променя представата за това какво означава „старчески дом“ и показва чрез различни примери как тези социални домове могат да бъдат авангард на архитектурата като цяло, което е и пример как не трябва да се робува на закостенелия образ. 

Духовен зомби апокалипсис

 

 

"Нелюбов" на Андрей Звягинцев регистрира разпада на едно семейство и едно общество