ВЕЛИСЛАВ МИНЕКОВ, „Фейсбук“

Към колегите ми в НХА (Национална Художествена Академия) и завършилите същата

Скъпи мои приятели, 

Разбирам вашето мълчание, ценя удобната тишина посветена на творчеството и житейския успех. Знаете, че ще бъда съден за „клевета“ от т.н. „Главен Мултак“ (В.Рашидов).

Бих желал да знам вашето мнение, вашата позиция.

Кого подкрепяте в това дело ? Бидейки дългогодишен преподавател в Академията търся вашата персонална и публична защита. Възможно е да не съм прав, кажете го.

Позволявам си да ви припомня, че моят баща бидейки обвинен /1968г./ като формалист и предложен за уволнение и изселване, е бил защитен от колегите си и студентите в трудни времена.

Вие днес с кого сте ?

 

„КАМАРА ИДИОТИ СЪСИПВАТ И БЪЛГАРСКОТО ИЗКУСТВО“

(вестник „Новинар“ бр. 135)

В. Рашидов – „Големият художник винаги си остава голям“. (За себе си)

„Според Вежди Съюзът на българските художници трябва да съществува само като формация, която да съхрани имотите си“

„Самият той (В.Р.) се е бръкнал на няколко пъти за да помогне на изгряващи имена“… (Избройте и посочете имената – В.М.)

„Диалогът му със студентите, на които е преподавал през последните 9 години е изчистен от всякаква дидактика и елитарна дистанция“ – (Потвърдете, че същия има обучени от него студенти, посочете имената им и потвърдете присъствието му в Академията -„девет години“).

За „студентите“ – „Най-красивото нещо в Художествената академия, от която ме изгониха наскоро.“ (Потвърдете присъствието му и съответно изгонването му от Академията –В.М.)

„Благодарен съм за това, че вече не съм в компанията на случайни „художници“, които никой не познава, но съм обиден.“ (коментарът остава ваш – В.М.)

„в Академията бавно и полека се извършва преструктуриране на послушните …“

„ Защо камара идиоти са се вкопчили като кърлежи в заплатите си и не мърдат ?“ (За преподавателите в НХА - В.М.)

„Ако хвърля моята творческа биография в двора на Академията, те ще трябва да изчезнат от там за броени минути“

Колеги, събирайте си багажа!

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ОТКЪС

    Андрей Соколов - „За нашия дом"

    Книгата носи в себе си и предлага на вниманието на читателите важни факти, имена на хора, снабдена е със справочен апарат, който би бил полезен на всеки интересуващ се от историята на Шумен и България през отминалото 20-то столетие. 

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Памет за Алексей Баталов

    Макар и да изглежда, че е бил галеник на съдбата, битието на актьора не е постлано само с лалета и рози.

„Мъжът трябва да понася всичко, което му предлага животът – с храбро сърце и шеги на уста, иначе не е мъж.“

Селма Лагерльоф, шведска писателка, родена на 20 ноември преди 160 години

Анкета

Липсва ли ви гражданската позиция на хората на изкуството?

Не, те са творци. - 7.1%
Да, те са истинският елит на обществото - 92.9%

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

Нова среща с хумора на братя Мормареви

„Еврейски вицове“ е една миниенциклопедия на еврейския дух, на усета на този народ да се шегува и иронизира дори в най-трагични мигове от съществуването му.

"Валутният риск в икономиката" (ревю)

Съществени моменти в монографията са анализираните валутен риск и валутна система в България от 1878 г. досега, както и практико–приложните измерения на валутния риск.

Късното признание на Орсън Уелс

„От другата страна на вятъра“ е не само присмех към лудостта на целулоидния свят, а  по-скоро равносметка на един изминат и пълен с провали и амбиции творчески път, в чието начало се откроява с елмазен блясък шедьовъра „Гражданинът Кейн“(1941), а в края е изкусителния експеримент „Ф като фалшификация“(1975).