Отивам си от Филхармонията!

Защото отношението към мен от някои хора от ръководството е некултурно и невъзпитано (с изключение на директора Виктор Стоянов).

Отивам си, защото госпожа (Светлина) Терзиева обясни пред творческия съвет, че аз не мога да дирижирам симфонични произведения.

Отивам си, защото в ръцете на един човек са планът на зала „България“, творческият план за другата година, организацията на „Фортисимо фамилия“.

Отивам си, защото закриват моята длъжност на щатен диригент, която от много време съществува.

Отивам си, защото няма уважение към музикантите, те живеят в страх да не изгубят работата си, ако не си купуват билети или не свирят по 17 концерта на месец.

Отивам си, защото тайната анкета, направена от Софийската филхармония, не се респектира и се слага диригент като Максим Ешкенази, който по резултат на анкетата, не е желан от оркестъра.

Отивам си, защото смятам за неморален конфликтът на интереси при госпожа Светлина Терзиева, която от 3 години има частен бизнес с Максим Ешкенази, платена е от него и след това го кани като гост-диригент в Софийската филхармония.

Отивам си, защото освен за Ешкенази няма реклама за концертите на Филхармонията, между които и за моите.

Отивам си, защото хората във Филхармонията недоволстват от това, което става, но си мълчат от страх. Така не се прави изкуство.

Отивам си, защото изгубих надежда: бях щастлив диригент, меценат и приятел на Софийската филхармония. Госпожа Светлина Терзиева и Николай Куманов твърдят, че оркестърът и синдикатите не желаят да работят с мен, а това е лъжа и го доказа тайната анкета, на която пък Ешкенази е получил само 3 гласа.

Отивам си огорчена и тъжна, защото този прекрасен концерт миналия четвъртък в зала „България“ със Софийската филхармония беше химн на любовта и надеждата – от моя страна и от страна на музикантите към публиката. Публиката се вдигна на крака, ние се разплакахме. Това ще остане в моето сърце: завинаги! Музиката не се ражда само в нотите, а между хората!

Диригентът Любка Биаджони цу Гутенберг в профила си във „Фейсбук”

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Да обичаш и да бъдеш мъдър е невъзможно.“

Френсис Бейкън, английски философ и писател, роден на 22 януари преди 459 години

Анкета

Гледате ли българско кино?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

По-добър ли е бил сексът при социализма?

Дали при социализма жените са имали по-добър секс? Да, убедена е американската етнографка Кристен Годсий. В своята книга, излязла през 2019 в Германия, тя обяснява защо. Годсий задава и други въпроси.

По следите на жените от кино „Роялъ“

Леа Коен е написала четивен, ярък, пъстроцветен роман. Добре конструиран и може би най-хомогенният в творчеството й.

Как умират демокрациите

 

Разпадът на демокрацията за повечето хора остава невидим, предупреждават Даниел Зиблат и Стивън Левицки.