SKIF

Студенти от УНСС са пуснали следното отворено писмо в жълта медия:

"Водещата на сутрешния блок на Нова телевизия "Здравей България" Ани Цолова да се извини публично от ефира на предаването, на което е водещ, на всички настоящи, бивши и бъдещи студенти в УНСС. На 19 юни 2017 г. тя заяви, че в България е по-трудно да станеш първокласник, отколкото да завършиш УНСС. По този начин тя се изгаври по брутален начин с хиляди млади българи, които минимум 4 години полагат усилия, за да завършат своето висше образование. Подигра се с десетките безсънни нощи, в които възпитаниците на университета са се подготвявали за изпит. В същото предаване Цолова нарече дипломата за висше образование "някаква хартийка", с което отново унизи студентите и положените от тях усилия. През последната седмица Ани Цолова използва националния ефир на Нова телевизия, за да води открита кампания срещу УНСС, забравяйки основните принципи на журналистиката."

От текста се разбира, че бъдещите икономисти отдавна са изгубили (ако изобщо някога са притежавали) бунтарството и свободомислието, които се очакват от младите и интелигентни хора.

Скандалният случай с изпита в УНСС, на който студенти са предавали празни листове, а са получавали тройки и четворки, е само върхът на айсберга на случващото се в този държавен университет, считан за върха на икономическото образование в България. Човек може да си представи за каква девалвация на образователните ценности става дума в останалите над 50 университета в страната. 

От оценките и дипломите без покритие най-ощетени след данъкоплатците са самите студенти. Вместо да се противопоставят на кошмарните търгашески практики в университетите, младите хора предпочитат да премълчат и да си платят или да изтърпят някакво унижение в името на заветната диплома. Редно е обаче да знаят, че българските дипломи за висшисти отдавна нямат никаква стойност. И ще е така, докато студентите се примиряват с това да получават толкова мизерни знания във висшите училища, колкото и в средните. 

Упадъкът в образованието бил глобален процес, твърдят експерти. В България обаче този проблем се подсилва от преглъщането и отявленото съучастие на гражданите в корупцията и управленската наглост на всички нива. За жалост, българските университети не са огнища на знания, наука и прогрес, а комерсиални лавки, в които срещу заплащане се получават документи със съмнителна достоверност. Но това са плодовете, които се жънат в обществата със стадна психика. 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ОТКЪС

    Умберто Еко - "Средновековното мислене"

    Това са студии, които покриват период от шейсет години. Техният оригинален дух е напълно съхранен, въпреки че авторът ги е шлифовал както библиографски, така и редакционно, за да се избегнат, макар и не изцяло, някои повторения и връщания към загатнатите теми.

     
  • ОТКЪС

    Светлана Алексиевич - "Чернобилска молитва"

    Книгата описва личната трагедия на хората след Чернобилската трагедия и показва как тя е повлияла на техния живот.

     

„Блажени са неочакващите нищо, защото не се разочароват.”

Александър Поуп, английски поет, сатирик, роден на 21 май преди 330 години

Анкета

Тревожи ли Ви, че в България медиите са под натиск?

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

"Виктория и Абдул" на Стивън Фриърс (ревю)

Джуди Денч изнася филма на раменете си. Всеки неин едър план е уникален - тази актриса владее всяко мускулче на лицето си, тя може да играе дори само с очи, само с бръчките си дори.

Непретенциозна комедия за лятна разтуха

„Революция X“ ще си намери своята публика, особена в настъпващите горещи дни и ще се хареса от зрители с по-непретенциозен вкус, търсещи в киното основно леката забава.

Архитектура за хора от третата възраст

Книгата „Архитектура за хора от третата възраст“ променя представата за това какво означава „старчески дом“ и показва чрез различни примери как тези социални домове могат да бъдат авангард на архитектурата като цяло, което е и пример как не трябва да се робува на закостенелия образ. 

Духовен зомби апокалипсис

 

 

"Нелюбов" на Андрей Звягинцев регистрира разпада на едно семейство и едно общество