Уважаеми колеги и приятели,

Тъй като в публичното пространство вече се появи информация, че кандидатствам на обявения от Министерството на културата конкурс за директор на Националния исторически музей, се чувствам длъжна да споделя три неща.

Първо. Споменатата информация се основава на реален факт. Кандидатурата ми е свързана с моите дългогодишни ангажименти (изследователски, образователни и организационно-управленски), с културно-историческото наследство на страната и в частност с музеите. Не беше лесно решението да се впусна в това престижно състезание, но стартът е даден. А това само по себе си е добра новина, защото конкуренцията на професионални възгледи и визионерски концепции е мощен ресурс за динамизиране на музейния сектор.

Второ. Изключително уважавам настоящия директор и мой конкурент за престижната позиция. Респектирана съм и от високопрофесионалния екип на музея, без чиято мисионерска страст никоя ръководна инициатива не би била постижима. С оглед на споделеното, декларирам, че в рамките на настоящата процедура няма да давам публични изявления, свързани с нея. Шестгодишният ми управленски опит в ръководството на една национална агенция ме е научил да уважавам нормативно установените правила и да следвам стриктно всички легитимно дефинирани стъпки на процедурите в държавната администрация. Водеща страна в този конкурс е Министерството на културата - авторитетен принципал на Националния исторически музей, за което съм сигурна, че ще проведе конкурса по коректен и прозрачен начин. Колкото по-спокойна и делова е атмосферата около конкурса, толкова по-естествен и убедителен за участниците и за обществото ще бъде и резултатът. По тази причина давам малка почивка на присъщите понякога и на моето слово крайности и лични пристрастия.

Трето. Единственият ангажимент към интересуващите се от участието ми в отговорното състезание, който мога да поема още от сега, се отнася до текста на концепцията за развитието на музея, който съм депозирала като част от конкурснатат документация. Обещавам, че след приключване на процедурата (тоест, след назначаването на директор на основа на настоящия конкурс) ще публикувам пълния текст на концепцията и ще я подложа на обществено обсъждане - независимо от това кой ще бъде директор на Националния исторически музей в следващите пет години.

 

Вера Бонева,

София, 24 март 2017

"Фейсбук"

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

  • ПОРТРЕТ

    Почит за Стефан Данаилов 

    Гледайки днес превъплъщенията му сме наясно, че дори и най-баналните, най-екзалтираните и конюнктурните са ценни именно като част от неговата биография.

„Животът е толкова прелестно заклинание, че всеки търси начин да го развали.“

Емили Дикинсън, американска поетеса, родена на 10 декември преди 187 години

Анкета

Харесвате ли книгите на Дан Браун и филмите по тях?

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

"Виктория и Абдул" на Стивън Фриърс (ревю)

Джуди Денч изнася филма на раменете си. Всеки неин едър план е уникален - тази актриса владее всяко мускулче на лицето си, тя може да играе дори само с очи, само с бръчките си дори.

"От Калифорния до Стълпище – историята на един емигрант" от Любен Рабчев (ревю)

На места нешлифована, историята печели с ясните си послания и с неуморимото желание на автора да предизвика апатичните българи, оставили се да ги носи течението.

"Идеал" или "Турбо"

"Дъвка за балончета" пита какво се е случило с децата на 80-те и техните мечти.

Страстта като невъзможност за щастие

50 години от екранизирането на  "Анна Каренина" от Александър Захри. Изпълнението на Татяна Самойлова се нарежда сред световните образци на тази роля за всички времена.

Рафаел – необходимата невинна жертва

„Рафаел“ е важна и значима книга в творческата биография на Леа Коен.