ВМ, хабилитиран каменоделец

След обстоен преглед на предложенията и коментарите на кандидатите за народни представители за бъдещето на българската култура правя следните изводи:

Нито един не е запознат с действащите закони в същата област.

Никой не е запознат с нещастието наречено ЗКН.

Никой не е чел комичното ЗЗРК нито е вдъхнал от мухъла на „Фонд Култура“ и фосилните находки на „1300“.

Никой не знае какво е ДДС, но иска неговото намаляване.

Никой не знае що е музей, как се създава, защо е нужен и каква е нуждата и ползата от дигитализация в музейното дело.

Никой не знае какво е значението на НИНКН, що е паметник на културата, какъв е статута на архитектурните резервати, какво е национално и какво е световно наследство.

Никой не е запознат с бюджета за археология нито сравнението му с изграждането на бутафории.

Никой няма мнение за статута на днешните колекционери.

Никой няма мнение за търговия и размяна на артефакти.

Никой не предлага съвременна система и европейска законност за опазване на културното наследство.

Никой не обяснява нуждата от министерство на културата.

Никой не знае що е това „корпоративно меценатство“, „лотария за култура“ и спонсорство.

Никой не е запознат с читалищната дейност, има ли закон за същата и каква е ползата от такава.

Никой, никъде не споменава що е това библиотека и нужни ли са днес.

Никой не предлага „театрална реформа“ нито коментира „делегираните бюджети“.

Никой не коментира доходите на работещите – артисти, музиканти, сценични и обслужващ персонал.

Никой не коментира мизерията на българското кино и продукция.

Никой не коментира що е това музикално-сценични изкуства и има ли смисъл от опера и балет в България.

Никой не коментира намалените часове по музика и изобразителни изкуства в училищата.

Никой няма мнение за съдбата на училищата за култура.

Никой не коментира ползата или вредата от академично образование по култура.

Никой няма мнение за съдбата на изобразителните изкуства в България.

Никой не знае, че българските художници изнасят своите произведения при разрешителен режим сходен с износа на авиационни бомби и хашиш.

Никой не знае какво е публично изкуство в обществена среда.

Никой не се досеща, че архитектурата е изкуство.

Никойне знае, че авторски права има във всички изкуства.

Никой няма мнение за управлението на МК от предишните министри на културата нито за тяхната култура.

Няма „патриоти“, които да определят износа на култура като национална идентичност.

Никой не обсъжда корупцията в Министерство на Културата.

Никой не знае разпределението на бюджета за култура, но всички знаят, че е недостатъчен.

Никой не знае, че културата носи печалба, дори когато не е подпомогната от държавата (4% от национален бюджет).

Никой не знае, че културата не е нито лява, нито дясна, цената на съвършенството в един занаят, липсата на палаво детство, мизерията на настоящето и щастието на разума и професионализма.

И понеже съм културен няма да кажа какво мисля за всички парламентарни кандидати загрижени за националната култура, но те със своята култура биха се досетили какво можех да им кажа.

И поздрави от чужбина, където културата е национален елит.

Коментари  

+2 #1 Данчо Радулов 01-03-2017 16:59
Никой не знае,че съществува професионално фолклорно изкуство,уникално за планетата Земя,на което необходима държавна политика.
Цитиране
  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

  • ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ

    Елин Пелин - "Напаст Божия"

    Бог не е милостив - не молете му се! Нека като жабите, кога им пресъхне блатото - да прокълнем и да умрем!

„Самотата ме изпълва до такава степен, че и най-незначителната среща е изпитание за мен.” 

Емил Чоран, румънски философ, роден на 8 април преди 109 години

Анкета

В пандемията купувате ли книги онлайн?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

За честта на фамилията Полански

Филмът на Роман Полански „Офицер и шпионин“  разказва елегантно и проникновено за най-голямата социална и политическа криза, завладяла Франция в края на 19 век.

Да останеш човек извън играта

Филмът „Извън играта“ е не е сълзлива история за опитите на един съкрушен човек да се пребори с алкохолната си зависимост и разпада на брака и семейството си.  Не е и приказка за трудния път към успеха със стоп кадър от извоювания заслужен  триумф.

„Живот на една гара“ –  анатомия на самотата и страха

Романът следва  модела на знаменити световни романи, решени като философски есета - притчи: „Процесът“ на Франц Кафка, „Чумата“ от Албер Камю, „Погнусата“ от Жан-Пол Сартр, пиесата „Носорозите“ на Йожен Йонеско.