БНР публикува на сайта си позицията на проф. Велислав Минеков в предаването "Преди всички":

"Когато имате нищета, тя започва с нищета в образованието, преминава в нищета в културата и накрая имате роби, хора, които не могат да мислят. Подчинение, което съществува години наред и от което не можем да излезем. 

Нищетата носи своите последствия. Тя е състояние, от което трудно можете да излезете. Нищета е, когато имате загадъчни строежи и откупки за милиони, но нямате нито една откупка от български автор за последните 30 години. Милиони се дават за строеж на музей, наречен на социалистическото изкуство. Трябва да попитате каква е неговата посещаемост, за да разберете истинската трагедия на това начинание. То бе направено със съвсем други цели - основната цел са похарчените средства, другата цел е да се нанесе вреда на определени автори. Още по-интересно е да отидете до музея за съвременни изкуства до хотел "Хилтън" – това е музей без експозиция, а там са похарчени над 20 милиона евро чужди пари по норвежката програма. Искам да чуя обяснението за съществуването на този странен обект.  

Българските награди се превърнаха в кич, раздаването на ордени всяка седмица на килограм унищожи достойнството на това да бъдеш награден, още повече че бяха награждавани много съмнителни лица. Става дума за един много особен затворен кръг от бивши главни мултаци, заместник-главни мултаци и прочее. Кръгът на "Мултигруп" да го наречем, плюс малко свински крачета. Нещата в Министерството на културата взеха недостижим връх.

В българското Лувърче, което построихме, за първите три месеца загубата беше над 1 милион, а приходите - около 100 хиляди от първопроходниците в залите. Едно наум, че прочутата чалгаджийска кръчма остана недокосваема в този обект. Имате чалга и световна култура и наследство едновременно. Това се теми, които са нежелани, които не са обект на кой знае какъв интерес. Когато кажеш, че в културата се случва нищета, никой не го интересува." 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • БЕЛЕЗНИЦИ

    Седем години затвор за две страници текст

    В знак на солидарност с журналистката и редакторка в "Радио Свобода", обвинена в тероризъм, Светлана Прокопиева много руски медии днес препечатаха този текст.

     
  • НОВА КНИГА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Никой народ няма в живота си толкоз и таквиз груби противоречия и несъобразности, колкото има в живота на нашия народ. Бедни материално и невежествени духом, мнозина от нас искат да се покажат, че са нещо повече, от каквото са.“

Петко Славейков, поет и журналист, роден на 17 ноември преди 192 години

Анкета

Готови ли сте да направите нещо безвъзмездно за обществото?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Соня Йончева и Националният филхармоничен оркестър – енергия и класа

Бравурните аплаузи искрено развълнуваха звездата, която благодари на българската публика с 3 биса, а след концерта повече от 2 часа раздаваше автографи.

Пикасо рисува по-грозно от Любен Зидаров

"Копирането на нечий успешен модел е лесно и (относително) безрисково. Създаването на свой собствен е несравнимо по-трудно и далеч по-рисковано", пише издателят Манол Пейков.

Любен Зидаров е много по-голям от това, което днес ще изплюем за него

Не е ли по-добре, когато става дума за изкуство, да имаме предвид, че то няма еднозначно възприемане, няма правилно или неправилно, след като вълнува.