БНР публикува на сайта си позицията на проф. Велислав Минеков в предаването "Преди всички":

"Когато имате нищета, тя започва с нищета в образованието, преминава в нищета в културата и накрая имате роби, хора, които не могат да мислят. Подчинение, което съществува години наред и от което не можем да излезем. 

Нищетата носи своите последствия. Тя е състояние, от което трудно можете да излезете. Нищета е, когато имате загадъчни строежи и откупки за милиони, но нямате нито една откупка от български автор за последните 30 години. Милиони се дават за строеж на музей, наречен на социалистическото изкуство. Трябва да попитате каква е неговата посещаемост, за да разберете истинската трагедия на това начинание. То бе направено със съвсем други цели - основната цел са похарчените средства, другата цел е да се нанесе вреда на определени автори. Още по-интересно е да отидете до музея за съвременни изкуства до хотел "Хилтън" – това е музей без експозиция, а там са похарчени над 20 милиона евро чужди пари по норвежката програма. Искам да чуя обяснението за съществуването на този странен обект.  

Българските награди се превърнаха в кич, раздаването на ордени всяка седмица на килограм унищожи достойнството на това да бъдеш награден, още повече че бяха награждавани много съмнителни лица. Става дума за един много особен затворен кръг от бивши главни мултаци, заместник-главни мултаци и прочее. Кръгът на "Мултигруп" да го наречем, плюс малко свински крачета. Нещата в Министерството на културата взеха недостижим връх.

В българското Лувърче, което построихме, за първите три месеца загубата беше над 1 милион, а приходите - около 100 хиляди от първопроходниците в залите. Едно наум, че прочутата чалгаджийска кръчма остана недокосваема в този обект. Имате чалга и световна култура и наследство едновременно. Това се теми, които са нежелани, които не са обект на кой знае какъв интерес. Когато кажеш, че в културата се случва нищета, никой не го интересува." 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПРОПАСТ

    България и интелектуалците й - заседнали между XIX и XX век

    Тв предаване, посветено на писмото на 30 европейски интелектуалци, показа къде сме - все още в задния двор на ЕС.

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Талант, който не се мени, не се движи и обновява, тлее и загива.“

Леон Даниел, български театрален режисьор, роден на 17 февруари преди 92 години

Анкета

Трябва ли министърът на културата да подаде оставка?

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

„Гешев“ или пътят към истината

Новите изследователи и търсачи на скрити тайни  за родния полицай №1 ще са благодарни, тъй като е осигурени солиден фундамент, от който може да се продължи напред в толкова трудната и привлекателна тема „Никола Гешев“.

С „Т34“ от Москва до Бохемия

Към този филм трябва да се подходи спокойно и с внимание.

„Цезар, шута на пиратите“ от Думитру Раду Попеску (ревю)

Негов учител в театъра е без съмнение Шекспир. Именно геният от Стратфорд го вдъхновява за редица от неговите текстове за театъра.