Скъпи Стефане,

Нека да ти честитя твоя 80-годишен юбилей, като искрено ти желая дълъг и пълен с творчество живот.

Аз разбирам, че естественото място на твореца е публичната среда и благодарение на медиите разбрах за твоите вътрешни терзания. Естествено е човек да има своя позиция да приеме или да отхвърли нещо. Но в случая трудно разбирам какво не желаеш да приемеш, тъй като аз до този момент не съм имал възможността да подпиша за каквото и да е отличие. Зная, че има такова предложение и съобщение за него, но то още не е стигнало до мен.

Така че, скъпи приятелю, няма още факт, а едно нещо може да се приеме или откаже, когато е факт. Когато такова предложение дойде при мен за подпис и ти си съгласен, аз с удоволствие ще го подпиша. Но тук ще кажа, че в близкото минало подписах една награда и то с голямо удоволствие – лично мой избор бе ти да бъдеш награден с Националната награда „Христо Г. Данов“, заедно с парични средства. Ти я прие с радост и с охота, а аз бях щастлив, защото знаех, че я заслужаваш.

А колкото до Димитър Иванов, хубаво е, че мога чрез теб да разясня как се раздават в една демократична институция награди. За него пристигнаха предложения от музеи и университети. Тези предложения постъпват в комисията, която решава и определя наградите, а министърът после ги утвърждава. Не разбирам кое ми дава право да не уважа предложението на музеи и университети за Димитър Иванов? А за раздаваните награди на доносници на Държавна сигурност в годините на новата ни демокрация мога да ти направя един доста голям списък от тях, които днес са ревностни демократи. Явно това не възбужда страстите на хора, които обичат да се героизират.

От уважение към теб и към твоето творчество ще си позволя да ти напомня, че ако има потърпевш, и то сериозно, от тази система, за която ти негодуваш, то това съм аз - от ранното ми детство през сиропиталището до възродителния процес, та дори и отгоре. Поради същото уважение искам да те уведомя, че никога не съм бил член на БКП, не съм бил доносник в службите на ДС, не съм бил член на БСП, ДПС, на ГЕРБ и която и да е друга партия  и в творчеството си нямам нито едно произведение, което да е във възхвала на който и да е режим.

Скъпи приятелю,

Още веднъж ти желая най-искрено честит юбилей, много творчески успехи и не на последно място – здраве, чиято цена аз вече добре знам. Честит празник, Поете!

Вежди Рашидов

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ОТКЪС

    Умберто Еко - "Средновековното мислене"

    Това са студии, които покриват период от шейсет години. Техният оригинален дух е напълно съхранен, въпреки че авторът ги е шлифовал както библиографски, така и редакционно, за да се избегнат, макар и не изцяло, някои повторения и връщания към загатнатите теми.

     
  • ОТКЪС

    Светлана Алексиевич - "Чернобилска молитва"

    Книгата описва личната трагедия на хората след Чернобилската трагедия и показва как тя е повлияла на техния живот.

     

„Обществото е бал с маски, където всеки крие истинската си същност и я разкрива, криейки се.“

Ралф Уолдо Емерсън, американски мислител и писател, роден на 25 май преди 215 години

Анкета

Тревожи ли Ви, че в България медиите са под натиск?

Да - 97.1%
Не - 0%
Не смятам, че са под натиск - 2.9%

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

"Виктория и Абдул" на Стивън Фриърс (ревю)

Джуди Денч изнася филма на раменете си. Всеки неин едър план е уникален - тази актриса владее всяко мускулче на лицето си, тя може да играе дори само с очи, само с бръчките си дори.

Непретенциозна комедия за лятна разтуха

„Революция X“ ще си намери своята публика, особена в настъпващите горещи дни и ще се хареса от зрители с по-непретенциозен вкус, търсещи в киното основно леката забава.

Архитектура за хора от третата възраст

Книгата „Архитектура за хора от третата възраст“ променя представата за това какво означава „старчески дом“ и показва чрез различни примери как тези социални домове могат да бъдат авангард на архитектурата като цяло, което е и пример как не трябва да се робува на закостенелия образ. 

Духовен зомби апокалипсис

 

 

"Нелюбов" на Андрей Звягинцев регистрира разпада на едно семейство и едно общество