Михаил Вешим, "Стършел"

Имаше такова детско филмче. „Барбароните” бяха едни симпатични дебеланковци, без определена форма. Можеха лесно да се превръщат в автомобил или в диван, в облак или в трамвай. Обтекаемите им размери се меняха според ситуацията. Най-възрастният от фамилията, Татко Барба, служеше като пример за приспособяване на по-малките барбарончета.

Ето това детско филмче показва истинското състояние на прокуратурата. Там работят цяло семейство такива „барбарони”, масивни по размери и заплати, които се преструват на какво ли не за пред обществото, а реален резултат от дейността им няма. Техният началник, типичен Татко Барба, освен обтекаемата си осанка, има и приспособим характер. Готов е да заеме всякаква форма, според случая. Избран при първото управление на Борисов, Главният Татко Барба бе мека възглавница за управляващите. Щом Бойко подаде оставка, Барбата полегна като изтривалка пред детето-чудо Пеевски – помните ли как арестува двама души, които уж организирали убийството на бизнесмена? А помните ли как нареди обиск в офисите на банкера Цветан Василев, което всъщност доведе до бързия фалит на Корпоративната банка?

И сега Татко Барба остана верен на стила си. Докато траеше управлението на Борисов-2, Главният обтекаем прокурор бе заел форма, удобна за правителството. След оставката изведнаж се трансформира в строг обвинител и взе да привиква един по един вече бившите министри и да ги кичи с обвинения. Вдигна голям шум пред медиите с гръмки изявления и интервюта, сякаш залавя важни държавни престъпници – действия типично барбаронски и фарфаронски.

Миналата седмица видяхме най-новият подвиг от приключенията на Татко Барба. Той се срещна със Слави Трифонов и, за да му се хареса, се разля в захаросани славословия. Разтече се като буркан мед в краката на шоумена и зае позицията му. Без да има необходимия брой гласове, неуспелият референдум бе признат от нашия Главен прокурор за действителен, а въпросите му – за задължителни. Абсолютно противоречие със законите в държавата, които един Главен прокурор по задължение трябва да защитава.

Един Главен прокурор може да защити законите и гражданите в една държава, само ако характерът му не е барбаронски–фарфаронски. Истинският Прокурор не е Барба-герой с променлив овал, той думата си не мени според ситуацията и не се превръща лесно ту в мека възглавница, ту в удобна изтривалка.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПОРТРЕТ

    Памет за Балабанов

    Той бе умен, талантлив и вещ в професията си сценарист и режисьор, под чието ръководство направиха върхови превъплъщения плеяда актьори като Сергей Бодров младши, Сергей Маковецки, Дмитрий Дюжев, Александър Яценко, Никита Михалков, Ингеборг Дапкунайте, Михаил Скрябин, Алексей Серебряков, Алексей Чадов, Леонид Бичевин, Виктор Сухоруков.

     
  • ОТКЪС

    Светлана Алексиевич - "Чернобилска молитва"

    Книгата описва личната трагедия на хората след Чернобилската трагедия и показва как тя е повлияла на техния живот.

     

„Аз съм повлиял толкова зле на американската литература, повече отколкото всеки друг, за когото се сещам.”

Дашиъл Хамет, американски писател, роден на 27 май преди 124 години

Анкета

Тревожи ли Ви, че в България медиите са под натиск?

Да - 97.1%
Не - 0%
Не смятам, че са под натиск - 2.9%

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

"Виктория и Абдул" на Стивън Фриърс (ревю)

Джуди Денч изнася филма на раменете си. Всеки неин едър план е уникален - тази актриса владее всяко мускулче на лицето си, тя може да играе дори само с очи, само с бръчките си дори.

Непретенциозна комедия за лятна разтуха

„Революция X“ ще си намери своята публика, особена в настъпващите горещи дни и ще се хареса от зрители с по-непретенциозен вкус, търсещи в киното основно леката забава.

Архитектура за хора от третата възраст

Книгата „Архитектура за хора от третата възраст“ променя представата за това какво означава „старчески дом“ и показва чрез различни примери как тези социални домове могат да бъдат авангард на архитектурата като цяло, което е и пример как не трябва да се робува на закостенелия образ. 

Духовен зомби апокалипсис

 

 

"Нелюбов" на Андрей Звягинцев регистрира разпада на едно семейство и едно общество