МИЛЕН РУСКОВ, „Фейсбук“

Извинявам се, че навлизам в подробности, но това е единият начин да се отговори на статията на Д. Енев. Озаглавена малко като за шпионски филм, впрочем. Много раздразнен текст е написал човекът. Дотам, че просто лъже. Този иначе християнин. Или пък просто е подведен, но не е пожелал да провери информацията си или просто да се въздържи от изказването на твърдения, за които не е сигурен. Например казва, че съм подписал два договора в Албания "от лакомия". Това просто не е вярно. Подписал съм само един. А другият е подписан от мое име без мое знание, и затова възникна проблем. Може и да има лакомия, но не е от моя страна. А най-вероятно става дума просто за лоша комуникация.

Освен това удобно премълчава някои неща. Например казва, че два пъти е гласувал за мен за различни награди, но не казва, че пък в един много важен случай е гласувал против мен - за Европейската награда за литература през 2011, когато загубих срещу друг автор с 3:2 гласа, и един от трите гласа беше негов. Както и за наградата "Хеликон", когато също гласува за друга книга. Така че два пъти е гласувал за мен, два пъти против. Нямам нищо против, но да не се опитва да се изкарва мой благодетел и да твърди, че аз съм му длъжник, защото просто не е вярно. И това удобно е забравил християнина.

Заема поза, че слизал до нашето ниво. Ама той всъщност е доста под него. Откъдето и да хванеш статията му, тя е просто отчайваща. Направо просташка. Заядлива на дребно. Не съм го бил почерпил за Европейската си награда, след като е бил в комисията. Ох... Почерпил съм, когото искам.

Ами когато започва да обсъжда книгите ми. Там пък какъв цирк е. Хем сърби, хем боли. Някак си не може да каже, че са слаби, но гледа на всяка някакъв кусур да намери. Изглежда смешен в тоя момент. И пак разбира се смесва факти с измишльотини и полуистини. "Възвишение" дишало прахта на "Калуня Каля" в класациите. Глупости. Това е част от опита му да обезцени "Възвишение" чрез сравнението с "Калуня Каля". Един вид това хубаво, ама онова пък какво е - ехеее... Всъщност "Калунята" е една малко скучна книга от края на 80-те год., което много й личи. Никакво чувство за хумор, никаква ирония.

След това, направо детински, си включва рецензията от Н. Фенерски за своята книга "Гризли". Това под формата на препоръка да следим написаното от Фенерски. Толкова е наивно, че нямам думи!

След това се прави на информиран за работата ми в момента, за която очевидно е подочул нещо, и отново с големи преувеличения. Като не пропуска възможността да ме нарече "самовлюбен автор". От това, което виждам, тъкмо той е самовлюбен автор. Впрочем аз знам това и отпреди. Той винаги се е чувствал недооценен. Това го настройва малко враждебно към единиците, които са успели да постигнат по-голямо признание от него. Но не и към Георги Господинов. Двамата с него станаха вече добри дружки. И двамата са орденоносци от тази година, и двамата са носители на наградата "Перото" от тази. Единият е представител на дясната литературна конюнктура, другият на лявата литературна конюнктура. Те имат квоти - едните излъчват единия, другите излъчват другия. Разделението е успоредно на това по политическа линия. И виж сега как добре са се разбрали. Всъщност те добре се разбират. Понеже действат по сходни механизми.

 

Коментари  

+2 #4 П. В. 27-09-2016 07:20
Всеки има право да се защити. "Възвишение" е явление в новата ни литература.
Цитиране
+2 #3 Митко 25-09-2016 06:37
Мисля, че скромно се защитава Милен Русков, и то най-вече от фактологически лъжи.
И съответно като всеки човек той си има право на свое мнение и го споделя. Без да взимам страна в това си мисля, по-жалкото е, че медиите и читателите сами създават една жълта лой и всички сме сеирджии в едно ненужно какнижещо чесане на езиците, което не ни прави по-достойни. Ние имаме нужда от литература, не от награди. Като някой твой любим автор не е награден, ти по-малко ли му харесваш нещата; по-малко ли ги разбираш? Към медиите: Защо принизявате "литературния живот" в България до футболна среща-коментари, семки, люпене, чоплене? Защо се опитвате да ни въвличате в това клюкарско врене на носове в чужд спор и реакция? Защо въобще го раздухвате? Не ни прави чест, че се занимаваме с такива жълтини.
Цитиране
+1 #2 Диляна Тинева 23-09-2016 08:11
Този "отговор" е толкова ненужен, че без него щяхте да останете в по- достойна позиция.. С него направо се самозастреляхте. Приличате на обидена миска, която е изтървала някое милионерско потупване.... Много грозно.
Цитиране
+1 #1 tzvete 22-09-2016 10:40
Г-н Русков, застанете малко по-нависоко, че да има за какво да ви чета.
Толкова ниско се завряхте с егоцентризма си, че омазахте своите читатели с нисък, връсен, лепкав глум. Айде по-нависоко и по-насветло ви пожелавам от сърце!
Цитиране
  • ОТКЪС

    Умберто Еко - "Средновековното мислене"

    Това са студии, които покриват период от шейсет години. Техният оригинален дух е напълно съхранен, въпреки че авторът ги е шлифовал както библиографски, така и редакционно, за да се избегнат, макар и не изцяло, някои повторения и връщания към загатнатите теми.

     
  • ОТКЪС

    Светлана Алексиевич - "Чернобилска молитва"

    Книгата описва личната трагедия на хората след Чернобилската трагедия и показва как тя е повлияла на техния живот.

     

„Ако приемем, че вечност не означава безкрайна продължителност от време, а безвремие, тогава вечният живот принадлежи на тези, които живеят в настоящето.“

Лудвиг Витгенщайн, австрийски философ, роден на 26 април преди 129 години

Анкета

Тревожи ли Ви, че в България медиите са под натиск?

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

"Виктория и Абдул" на Стивън Фриърс (ревю)

Джуди Денч изнася филма на раменете си. Всеки неин едър план е уникален - тази актриса владее всяко мускулче на лицето си, тя може да играе дори само с очи, само с бръчките си дори.

Капанът на политическата коректност

"Квадратът" е сатира за социалното лицемерие, липсата на емпатия и маймуната в човека

Лазар Николов. Страници от архива

Проф. Куюмджиев е съставил грижливо и с пиетет към автора тази интересна книга – документ за едно време, противоречиво, несвободно, но и определено творческо.

Любов на кръстовището на историята

Силвия Томова е написала своя роман „Грохот“ страстно и с вдъхновение.