Румен БЕЛЧЕВ, в. "Стършел"

ЗА КЪСОПАМЕТНИТЕ

ПОМНИТЕ ЛИ, ЧЕ......

Имаме богат опит с продажбата на неупотребявани реактори!

През 2002 г., когато е размразен проектът “Белене”, в централата вече има готов и доставен реактор – производство на “Шкода”. Новичкият 1000 мегаватов реактор изведнъж според експертите на Министерството на енергетиката (министър Милко Ковачев) се оказва прекалено мощен и прекалено остарял, затова се обявява конкурс за два нови – общо 2120 мегавата. През 2007/2008 г. (времето на министър Румен Овчаров и наследника му Петър Димитров) изградената за чешкия реактор площадка е разрушена, за да бъде издълбан знаменитият гьол, а за старата “Шкода” светкавично се намира купувач – “Атомстройекспорт”.

Поканените експерти оценяват реактора на 295 млн. евро.

След пазарлък “Атомстройекспорт” сваля цената на 205 млн. евро.

От които след това си спада и транспортните разходи - 60 млн. евро. Руснаците си вземат “Шкодата” за около сто и петдесет милиона и си я монтират в Калининската АЕЦ.

Няколко години по-късно България е осъдена да плати на “Атомстройекспорт” повече от половин милиард за поръчания в Русия нов реактор, на когото не сме виждали очите.

За виновни сега ни сочат бивши шефове на НЕК, които били подписали нещо на своя глава, та така ни били увътрили.

Не е ясно кой е виновен и кой – не, единствено ясно е, че опитът на експертите по изгодна продажба на стари реактори – Румен Овчаров и Петър Димитров, не бива да се пренебрегва – те като нищо и реактора за половин милиард ще го коснат за стотина милиона, та да ни се маха от главите!

 

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ОТКЪС

    Андрей Соколов - „За нашия дом"

    Книгата носи в себе си и предлага на вниманието на читателите важни факти, имена на хора, снабдена е със справочен апарат, който би бил полезен на всеки интересуващ се от историята на Шумен и България през отминалото 20-то столетие. 

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Памет за Алексей Баталов

    Макар и да изглежда, че е бил галеник на съдбата, битието на актьора не е постлано само с лалета и рози.

„Насилието не може да измени света. Ако го променя, то е само временно.”

Мартин Скорсезе, американски режисьор, роден на 17 ноември преди 76 години

Анкета

Липсва ли ви гражданската позиция на хората на изкуството?

Не, те са творци. - 7.1%
Да, те са истинският елит на обществото - 92.9%

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

Нова среща с хумора на братя Мормареви

„Еврейски вицове“ е една миниенциклопедия на еврейския дух, на усета на този народ да се шегува и иронизира дори в най-трагични мигове от съществуването му.

"Валутният риск в икономиката" (ревю)

Съществени моменти в монографията са анализираните валутен риск и валутна система в България от 1878 г. досега, както и практико–приложните измерения на валутния риск.

Късното признание на Орсън Уелс

„От другата страна на вятъра“ е не само присмех към лудостта на целулоидния свят, а  по-скоро равносметка на един изминат и пълен с провали и амбиции творчески път, в чието начало се откроява с елмазен блясък шедьовъра „Гражданинът Кейн“(1941), а в края е изкусителния експеримент „Ф като фалшификация“(1975).